ברק: "אם אזרחים ישמעו להוראות - סיכון לחיים נמוך מאד"

שר הביטחון במהלך ביקורו במפעל תעש ברמת-השרון: "אני מציע לכולנו לא להיבהל מהפרסומים כי ליריבינו יש יותר רקטות וטילים ממה שהיה להם בעבר"

תעש יש יכולות יוצאות-דופן שתורמות להגנה - גם לאפשרויות ההגנה, גם לכוחות הקרקע שלנו וגם לאפשרויות התגובה המהירה ברקטות יחסית פשוטות, זולות ומדויקות מאוד, שהן גם מצרך ייצוא יוצא-דופן וגם חלק מתוכניות ההצטיידות של צה"ל", אמר שר הביטחון, אהוד ברק, ביקר היום (ג') בתעשייה הצבאית ברמת השרון.

לדבריו "בזמן האחרון התפרסם יותר מפעם אחת שבידי היריבים שלנו מסביב ישנם הרבה יותר רקטות וטילים ממה שהיה בעבר, שמכסים הפעם את כל שטח המדינה, כולל את גוש דן. יחד עם זאת, אני מציע לכולנו לא להיבהל.

"נכון שזה קיים ונכון גם שההיערכות להגנה פעילה על ידי מערכות היירוט שלנו תיקח עוד כמה שנים, אבל יחד עם זאת, גם במשך כל הזמן הזה, אנחנו יודעים מניסיוננו הבלתי-אמצעי וגם מניתוח האיומים, שברגע שהאזרחים נשמעים להוראות, ברגע שרק משתמשים באמצעי המיגון, כשהאזרחים נמצאים בתוך הבניינים שלהם, בממ"ד, בחדר המדרגות או במקלט, הסיכון לחיי אדם, להבדיל מנזק סביבתי, הוא נמוך מאוד, ואין מקום לחרדה.

"צה"ל הוא צבא חזק מאוד, ויש לו אפשרויות טכנולוגיות טובות בכדי לעשות את המלחמות הבאות קצרות יחסית, ובעיקר כל זמן שאזרחים יתנהגו לפי ההוראות ויהיו בממ"ד או במקום הכי מוגן שיש, הסיכון לחיים הוא נמוך מאוד".

"פרדו יזניק את המוסד"

ברק התייחס גם למינוי ראש המוסד: "תמיר פרדו הוא איש מצוין עם ניסיון מבצעי עשיר ביותר. איש מוכשר מאוד, אחראי, בעל שיקול-דעת, ואני בטוח שעם ההישגים יוצאי-הדופן, המבצעיים והאחרים, שדגן הביא אליהם את המוסד בשמונה השנים האחרונות, תמיר הוא איש מצוין כדי להמשיך את המסע הזה, ולהזניק את המוסד אל אופקים חדשים לתועלת כל אזרחי המדינה ולהגברת הביטחון של האזרחים כולם, והביטחון שלנו כשאנחנו מקבלים החלטות".

על פרסומי ויקיליקס: השיח הדיפלומטי יהיה רדוד יותר

על השפעת פרסומם של אלפי הקבצים באתר ויקיליקס אמר שר הביטחון: "הדיפלומטיה תיראה אחרת. אנשים, דיפלומטים, בכל פינות העולם ייזהרו הרבה יותר כאשר הם מדברים, אני מניח שלא רק עם האמריקאיים. במובן הזה, זה ירדד את השיח הדיפלומטי. זה כרגע מקור של סקרנות גדולה בעולם.

"מבחינת ישראל, אני לא חושב שנגרם נזק, אין הבדל גדול, לפי דעתי, בין מה שאתם קוראים בוויקיליקס לבין מה ששמעתם מכולנו בתדרוכי עומק, אולי לא לציטוט וייחוס. נחשפים דברים מעניינים גם לגבי עמדת העולם הערבי כולו בקשר לנושא האיראני וגם עוד כמה דברים שקשורים בהוויה העולמית ובמידע שמגיע בחדרים סגורים".