בריינסוויי: תוצאות ביניים חיוביות בניסוי בגמילה מעישון

הניסוי נערך במרכז הרפואי באר יעקב וכלל 31 חולים שטופלו ב-DEEP TMS במשך כחצי שנה (צפוי להקיף 90 נבדקים בסך הכל)

חברת בריינסוויי דיווחה היום (ג') על תוצאות ביניים בניסוי במכשיר ה-Deep TMS, שמטרתו לבחון את יעילות המכשיר בגמילה מעישון של חולי מחלת ריאות כרונית-חסימתית (COPD).

הניסוי בוצע עד כה ב-31 מטופלים במרכז הרפואי בבאר יעקב, שחולקו לשלוש קבוצות - טיפול דמה, טיפול בתדירות נמוכה וטיפול בתדירות גבוהה כאשר מחצית מהנבדקים בכל קבוצה נחשפו לגירויים הגורמים לכמיהה לעישון.

מניתוח התוצאות עולה כי בקבוצה שקבלה טיפול בתדירות גבוהה נצפתה הפחתה של יותר מ-50% בצריכת הסיגריות בכ-60% מהנבדקים, לעומת כ-20% בקבוצות האחרות. בנוסף, בקבוצה שקבלה טיפול בתדירות גבוהה ונחשפה במהלך הטיפול לגירויים הגורמים לכמיהה לעישון נמצאו 43% הצלחה להפסקת עישון מוחלטת לעומת 0% בקבוצת התדירות הנמוכה ו-12.5% הצלחה בקבוצת הדמה.

פרופ' אברהם צנגן, יועץ מדעי של בריינסוויי ציין: "תוצאות הביניים בניסוי בגמילה מעישון של חולי מחלת ריאות כרונית-חסימתית מאד מבטיחות במיוחד על רקע מחקר קודם שפרסמנו בספרות המדעית תוך שימוש במכשיר ה-TMS השטחי. התוצאות הקודמות נתנו לנו כיוון אך כעת ברור שהגירוי העמוק שמתאפשר על ידי המכשיר של בריינסווי מקנה אפקט הרבה יותר מרשים ויישומי".

עוד הודיעה החברה היום כי ארגון הבריאות האמריקאי - American Medical Association שהינו ארגון גג של רופאים בארה"ב, פרסם קוד לכיסוי ביטוחי מסוג CPT Code I לטיפולי TMS אשר ייכנס לתוקף החל מחודש ינואר 2011.

אישור הקוד לכיסוי ביטוחי זה מאפשר לחברות הביטוח הפרטיות בארה"ב לשפות את ביטוחיהן בגין טיפולי TMS. להערכת החברה, הקוד שאושר עשוי לכסות גם את עלות טיפול Deep TMS באמצעות מכשיר החברה בארה"ב ועשוי להקל על אישור קוד לכיסוי ביטוחי גם עבור מוצר החברה בארה"ב, לאחר קבלת אישור ה-FDA למוצר החברה, אם וכאשר יתקבל.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסווי אמר היום: "אלה הן חדשות מצוינות עבור בריינסווי. הענקת הקוד הביטוחי לטיפולי TMS מהווה אישור נוסף להכרה של הרפואה המודרנית בחשיבותו של תחום ה-TMS ויישומו כטיפול פסיכיאטרי ונוירולוגי מקובל".