גוגל קרובה לרכישת גרופון ב-5-6 מיליארד דולר

העסקה לרכישת ענקית הפרסום המקומי ברשת מטוקיו עשויה להיסגר השבוע ■ בתוך כך, גוגל נחקרת ע"י הנציבות האירופית בחשד לניהול תוצאות החיפוש באופן המפלה לרעה מתחרים

גוגל , ענקית חיפוש המידע תחת חקירת הנציבות האירופית, היום (ג') נודע כי הרגולטורים של האיחוד האירופי חוקרים את גוגל בחשד כי מנהלת את תוצאות החיפוש באופן המפלה לרעה את המתחרים שלה ומונעת מאתרים מסויימים קבלת הודעות פרסומיות של המתחרים.

בנוסף, הנציבות האירופית תחקור את גוגל בחשג כי הגבילה את השותפים שלה ומנעה מהם להציב מודעות פרסומיות של המתחרים באתרים וזאת במטרה להביא לסגירת כל מתחרה העוסק בכלי חיפוש.

ענקית החיפוש העולמית, גוגל, הגיבה היום לחקירות המתנהלות נגדה וטענה כי החברה עובדת קשה כדי לבצע את הדבר הנכון ביותר ולספק לצרכנים את המידע ולאפשר למפרסמים לפרסם מידע. "תמיד יש מקום לשיפור", לטענת החברה.

הנציבות האירופית מתכוונת גם לבדוק האם גוגל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי ע"י קידום השירותים הפרטיים שלה באתרי השוואת מחירים המתחרים של גוגל. גוגל בתגובה לטענה מסרה כי לגוגל אסור להפלות אתרים אחרים לטובת שירותיה שלה.

בתוך כך, גוגל מדווחת היום היא קרובה לבצע את רכישת חברת גרופון, ענקית הפרסום המקומי ברשת מטוקיו. החברה מודיעה כי הרכישה עשויה להסגר כבר השבוע בסכום שנע בין 5 מיליארד דולר ל-6 מיליארד דולר. רכישה זו, במידה ותבוצע, תהיה הגדולה ביותר שביצעה גוגל עד כה. על פי מקורבים לסוגיה, העסקה בשלבים מתקדמים אך עדיין עלולה להתפוצץ.