Persay נמכרה תמורת 6.7 מיליון דולר

הודעה לקונית שפרסמה קרן ההון סיכון תעוזה מגלה את האקזיט שבוצע לאחרונה ■ שרם פודים טכנולוגיות תקבל 2 מיליון דולר על מניותיה בפרסיי, שמהוות 30% מהחברה

הודעה לקונית שפרסמה קרן ההון סיכון הבורסאית תעוזה מגלה אקזיט שבוצע לאחרונה: חברת Persay, שמפתחת ומשווקת מוצרי זיהוי קולי, נמכרה. לא נמסרו פרטים נוספים על זהות הרוכש או על היקף העסקה, אך חברה בורסאית אחרת שמחזיקה בפרסיי מספקת פרטים נוספים.

שרם פודים טכנולוגיות הודיעה שתקבל 2 מיליון דולר על מניותיה בפרסיי, שמהוות 30% מהחברה. מכאן, שפרסיי נמכרה ב-6.7 מיליון דולר, פחות מהסכום שהושקע בה עד כה.

לפי נתוני IVC, פרסיי גייסה עד היום כ-10.4 מיליון דולר בארבעה סבבים.

שרם פודים טכנולוגיות עשויה לקבל עוד כ-360 אלף דולר, וברבעון הרביעי תרשום רווח לפני מס של 9.7 מיליון שקל בגין המכירה. תעוזה, שהשקיעה בפרסיי 410 אלף דולר בשנים 2008 ו-2009, תקבל בעקבות המכירה 1.15 מיליון דולר. ד"ר שוקי גלייטמן, דירקטור בתעוזה, הוא יו"ר פרסיי ובעל מניות בה.

הפתרונות של פרסיי מיועדים למוקדי שירות לקוחות המצריכים זיהוי אמין של הלקוח. החברה הוקמה בשנת 2000 כספין-אוף של חברת ורינט, שהיא חלק מקבוצת קומברס. מייסד ומנכ"ל החברה הוא אלמוג עלי-רז.

בצד ההודעה על מכירת המניות בפרסיי, תעוזה פרסמה היום גם את דו"חות הרבעון השלישי. מתחילת השנה הסתכמו הכנסותיה ב-368 אלף דולר וההפסד הנקי היה 2.3 מיליון דולר. בקופתה 4.8 מיליון דולר והיא צפויה לקבל עוד 2.8 מיליון דולר בגין מימוש מניות נ.אס.ס.

לאחרונה דיווחה תעוזה על מימוש מניות נובה בהיקף 1.7 מיליון דולר. עד היום השקיעה תעוזה ב-20 חברות 44 מיליון דולר. מנכ"ל תעוזה, אבי קרבס, אמר כי הקרן תתמקד כעת בהשקעות בתחום המכשור הרפואי, וכן בהשקעות בחברות בתחום טכנולוגיה עתירת ידע הקשורות לפעילות בסין.