וויקיליקס חושף: ארה"ב הציבה פצצות אטום בטורקיה

אתר ההדלפות "וויקיליקס" מפרסם כי ארה"ב הציבה ראשי נפץ גרעיניים ב-4 מדינות באירופה - בהן טורקיה ■ האתר גם חשף כי אחמדיניג'ד קיבל סטירה מראש משמרות המהפכה

אנשי "וויקיליקס" ממשיכים לפרסם עוד פרטים שמביכים את הממשל האמריקני וחושפים כעת כי ארה"ב הציבה בארבע מדינות באירופה, בהן טורקיה, פצצות אטום.

על פי מסמכים דיפלומטים מסווגים, הציב הצבא האמריקני במשך שנים כ-200 ראשי נפץ גרעיניים בבסיסים בגרמניה, הולנד, בלגיה וטורקיה. במשך השנים עלה החשד לא פעם שארבע המדינות אכן מחזיקות בנשק שכזה, אך לא התקבל אישור רשמי לדיווחים.

בנאט"ו מיהרו להתייחס להדלפה החדשה וגינו אותה בחריפות. "מדובר בצעד בלתי חוקי ומסוכן", הדגישו בארגון. במקביל מחריפה ההתקפה על אתר ההדלפות שמסעיר את העולם וגורם מבוכה רבה ללא מעט מנהיגים.

ההדלפות חשפו היום גם כי נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'ד קיבל סטירה מראש משמרות המהפכה במדינה. על פי הודעה שפורסמה על ידי אנשי "וויקיליקס" ב"טוויטר", נחסמה בשעות האחרונות הגלישה לאתר באירופה ובארה"ב בשל מתקפה על השרתים שלו. סין חסמה את הגישה לאתר, דובר משרד החוץ הסיני, הונג לאיי, מסר כי החלטה זו התקבלה כדי להבטיח שהיחסים בין סין לארה"ב לא ייפגעו עקב ההדלפה.

נתניהו תומך בחילופי שטחים?

מוקדם יותר היום פורסם כי על פי דיווחי השגרירות האמריקנית בתל אביב שהודלפו לאתר, ראש ממשלת ישראל תומך במדיניות של חילופי שטחים על פני שליטה בשטחי הגדה המערבית.

את הדברים אמר נתניהו לסנאטור מרילנד בנימין קרדין, בעת פגישה בין השניים שנערכה בחודש פברואר 2009, חודש לפני שהתמנה לתפקיד ראש הממשלה.

על פי הדיווח, נתניהו הציג חזון של שלום כלכלי, שיתבסס על שיפור בתנאי המחייה בגדה, ויספק לפלסטינים חלופה לקיצוניות.

אקוודור הציעה מקלט מדיני למייסד וויקיליקס

ובעוד שכל העולם תוקף את מייסד ויקיליקס על הדלפת הענק, באקוודור דווקא מציעים לג'וליאן אסאנג' מקלט מדיני. בעקבות הסערה שיצר אתר ההדלפות וויקיליקס, הממשלה באקוודור הציעה לאסאנג' מקלט על אדמתה בדרום אמריקה. סגן שר החוץ האקוודורי, קינטו לוקאס, סיפר בשידור וידאו באתר האינטרנט Ecuadorinmediato על ההצעה.

"אנו מוכנים שאסאנג' יהיה תושב אקוודור ללא בעיה וללא שום תנאים. אנו נזמין אותו לאקוודור פה הוא יוכל בחופשיות להציג את המידע והמסמכים שבידיו, לא רק על דפי האינטרנט אלא גם בפורומים ציבוריים אחרים".

עם זאת, סגן השר הביע חשש מכמות המסמכים העצומה המתפרסמת באתר וויקיליקס. "פרסום מידע דיפלומטי מדאיג אותנו", אמר. ממשלת אוסטרליה פרסמה אתמול צו מעצר נגד ההאקר, יליד המדינה וטוענת כי בכוונתה לעצור אותו. בכך מצטרפת אוסטרליה למצוד שמנהל ה-CIA האמריקני אחר אסאנג'.