הזיגזג נמשך: המסחר בת"א הסתיים בעליות במחזור גדול

המעו"ף עלה ב-0.7% ■ דלק נדל"ן נפלה 5% לאחר שהודיעה על כוונה להמיר אג"ח למניות ■ החוזים על מדדי ניו יורק מאותתים על עליות בפתיחה ■ טבע ירדה 1.1%

הזיגזוג בבורסה נמשך: יום לאחר שסגרה בירידות, התנהל היום (ד') המסחר בת"א בעליות שערים שהלכו וגברו לקראת סיום המסחר לאחר שבארה"ב פורסמו נתונים חזקים יותר מהציפיות הן מכיוון שוק העבודה והן מבחינת פיריון העבודה. סגירה חיובית באסיה, עליות שערים הנרשמות בבורסות אירופה והחוזים הירוקים על מדדי ניו יורק תומכים באווירה החיובית בשוק המקומי אשר גם המחזור בו היה גבוה יחסית ועלה על 2 מיליארד שקל, כאשר את המחזור הגבוה היום בשוק ריכזו מניות כיל , רציו וטבע .

שוק ההון המקומי נסחר היום תחת השפעת התקלה הכלל ארצית ברשת הסלולרית של סלקום , המשתקת כבר שעות ארוכות את 3.3 מיליון לקוחות הרשת. הנהלת החברה הודיעה כי היא מכנסת אחה"צ מסיבת עיתונאים. בבורסה לא נרשמה תגובה משמעותית לתקלה והמניה רשמה עליות של כ-1%.

שוק מניות חיפושי הנפט והגז המשיך, כרגיל, לרכז עניין לאחר שאיגוד תעשיות הנפט והגז בישראל שלח מכתב לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן ובו קוראים יזמי הגז והנפט למשרד התשתיות להקפיא את כל הקידוחים. זאת, "עד שתתברר התמונה של מדיניות המיסוי החדשה"‏, בעקבות המלצות הביניים של ועדת ששינסקי. המניות הקשורות לקידוח "לוויתן" איבדו גובה לאחר העליות שרשמו אתמול. ביניהן נציין את רציו , דלק קידוחים ואבנר . לעומת זאת מניות אחרות בתחום רשמו עליות מרשימות ובהן נציין את מניות מודיעין ולפידות חלץ .

במסיבת עיתונאים שערך היום בית ההשקעות מיטב עם פרסום תחזיותיו לשנת 2011 אמר צבי סטפק: "הריבית במשק נמוכה ומצב המשק סביר ולכן אפשר להסתכל על השנה הבאה בהערכה חיובית כי מחירי המניות בבורסה אינם יקרים ובטוח שאין בועה. זה בסיס ההערכה ל-2011", אמר סטפק והוסיף, "המצב בעולם לא נראה משהו אבל אני מייחס יותר חשיבות למה שיקרה בארה"ב".

שנת 2010 כבר מאחורינו - זה אמנם לא רשמי מבחינת חודשי השנה, אך בשווקים כבר התחילו להיערך לקראת השנה הבאה. "במבט לעבר 2011 אנחנו בדעה שצריך להיות בחשיפה מקסימלית של 90%-100% למניות". כך אומר טל ורדי, מנכ"ל פסגות סל, בראיון מיוחד ל"גלובס" לקראת ועידת ישראל ליועצים. "בשנה הבאה אג"ח לא יהיו גליק גדול. התשואות נמוכות, והמרווחים באג"ח קונצרניות לעומת הממשלתיות, בארץ ובעולם, נמוכים. לכן אין הרבה מקום לרווח. מה גם שאני לא רואה זעזועים גדולים מדי בתחום הזה", הוא אומר.

טבע תרכוש מניותיה בכמיליארד דולר

עונת הדו"חות בתל-אביב הסתיימה אתמול. קבוצת דלק דיווחה לאחר סיום המסחר על עלייה של 16.5% בהכנסות הקבוצה שהסתכמו ב-12.2 מילארד שקל ברבעון השלישי של 2010, לעומת כ-10.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת, הרווח הנקי של קבוצת דלק המיוחס לבעלי מניות החברה עמד על 33 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, ירידה של 45% בהשוואה לקבעון המקביל אשתקד אז הרווח הנקי הסתכם ב-60 מיליון שקל.

טבע הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר רכישה של מניותיה, על ידי החברה או חברות בנות במהלך שנים-עשר החודשים הקרובים בשווי כולל של עד 1 מיליארד דולר.

דלק נדל"ן , דיווחה על גידול של כ-50% בהכנסות הרבעון השלישי לכ-630 מיליון שקל. ההפסד הנקי ברבעון צומצם לכ-138 מיליון שקל לעומת 449 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה מציע כעת הסדר חוב למחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה 2.3 מיליארד שקל. ל"גלובס" נודע כי ההצעה להמיר אג"ח למניות החברה תהיה בערך פארי מלא ותובא במספר שלבים של מאות מיליוני שקלים בכל פעם. במקביל תממש החברה את כל נכסיה בקנדה ובישראל. בתגובה, דלק נדלן אגח כה דלק נדלן אגח ד רושמות ירידות חדות.

האנליסט דן הרווארד מהבנק הגרמני דויטשה בנק העלה אתמול בערב את המלצתו למניית קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב ל"קניה" מ"החזק" ואת מחיר היעד ל-56 שקלים, באומרו כי כי למניה פוטנציאל להציג עליות שערים בשיעור 33% בנוסף לתשואת דיבידנד שנתית של 4%

שותפות חיפושי הנפט גבעות הציגה אף היא את תוצאותיה, מהם עולה כי החברה רשמה ברבעון הכנסות בהיקף 967 אלף שקל ממכירת נפט. גבעות סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד נקי בהיקף כ-8.8 מיליון שקל, ירידה לעומת הפסד של 19.3 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2009. ההון העצמי של השותפות הסתכם בסוף הרבעון השלישי ב-48.9 מיליון שקל, לעומת 22.3 מיליון שקל בסוף ספטמבר 2009 - העלייה נובעת מהנפקות שביצעה החברה ומימושי כתבי אופציה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]