פלאג'יק מרחיבה הסקר הסייסמי: תחל בביצוע בשבוע הבא

החברה תחל בביצוע השלב השני כבר בשבוע הבא ■ תוצאות הסקר הכולל יגיעו לפלאג'יק כבר בסוף אפריל 2011

חברת פלאג'יק הודיעה הבוקר (ד') כי היא מקדימה את מועד ביצוע השלב השני של הסקרים הסייסמיים ברשיונות של החברה. התאריך החדש לתחילת השלב השני נקבע כבר ל-5 בדצמבר 2010.

הסקר הקרוב יורחב מזה שתוכנן בתוכנית העבודה המקורית ויכסה איזור של 516 קמ"ר בצד המערבי של הרישיונות של חברת פלאג'יק - רישיונות "ללה" ו"יהב".

מוקדם יותר, בחודש שעבר, השלימה חברת פלאג'יק סקר תלת מימדי בשטח של כ- 1,039 קמ"ר בחלק המזרחי של הרשיונות שברשותה הסמוכים לקידוח לוויתן.

ברגע שיושלם השלב השני של הסקר, יאוחדו הנתונים של שני השלבים - הראשון והשני ל- PSDM של הסקר התלת מימדי. PSDM היא מתודולוגיה המבוססת על מודלים של הדמיה סייסמיים.

שיטת PSDM מאפשרת לקבוע באופן מדויק את המבנה של מאגרי נפט וגז ובכך מקלה על המשך הפעולות. תוצאות הסקר התלת מימדי של רשיונות פלאגי'ק בשטח הכולל של 1,555 קמ"ר אמורים להשלח לחברת פלאג'יק כבר בשלהי אפריל 2011. ניתוח התוצאות יסייע לחברה להמשיך ולהאיץ את פיתוח הרישיונות שלה.

"אנו מצפים להיות חלק מפיתוח תעשיית הפקת נפט וגז במים העמוקים שלחופי ישראל" אמר פרנטיס טומלינסון, מנכ"ל חברת פלאגי'ק. "אנו מתכוונים לבצע השקעות נרחבות ברשיונות שברשותנו ואנו בטוחים כי החברות העובדות בתחום, לצד משרד האנרגיה, יכולות להביא את ישראל לעידן חדש. עידן בו ישראל תהנה ממקור אנרגיה יציב וארוך טווח לצריכה מקומית כמו גם לייצוא".