מניית היום: מזנקת 20% בעקבות השקעה אפשרית של פימי

במסגרת ההסכם הנבחן, תשקיע קרן פימי בתדיר גן כ–42 מיליון שקל (לפי מחיר מניה של כ-60 אג'), אשר יקנו לפימי כ–63% מהונה

מניית תדיר-גן מזנקת היום במהלך המסחר בבורסה. בעקבות פניה לקרן פימי בוחנת הקרן את האפשרות לחזור ולהשקיע בחברת תדיר גן . כזכור, קרן פימי-1 רכשה את האחזקה בחברת תדיר גן בשנת 1999 והחזיקה 95% ממניות החברה.

לאחר תהליך השבחה מכרה פימי את אחזקותיה, כך שב-2006 השלימה את מכירת כל אחזקותיה והשיגה תשואה משמעותית על השקעתה. במסגרת ההסכם הנבחן, תשקיע קרן פימי בחברה כ-42 מיליון שקל (לפי מחיר מניה של כ-60 אג'), אשר יקנו לפימי כ-63% ממניותיה.

בנוסף, ישונה מבנה החוב בחברה, בין היתר, באופן שיקטין משמעותית את חובות החברה לתאגידים הבנקאיים. כנגד הקטנה זו צפויים הבנקים לקבל אופציות למניות בחברה במחיר שיוסכם. כמו כן יומרו הלוואות הבעלים בחברה בתמורה להקצאת מניות החברה. פימי טרם השלימה את בדיקת הנאותות ואין ודאות שהעסקה תושלם.

ברבעון השלישי של 2010 דיווחה תדיר גן על הכנסות של כ-14.17 מיליון דולר והפסד גולמי של 269 אלף דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-3.15 מיליון דולר וההפסד הנקי בכ-4.6 מיליון דולר. לחברה נותרו מזומנים בהיקף של כ-173 אלף דולר בלבד בקופה.

רואי החשבון של החברה, ברייטמן אלמגור זהר ושות', ציינו בדו"חות כי קיימים "ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

תדיר גן מייצרת ומשווקת מכלולים מכאניים עשויים אלומיניום ומגנזיום המיוצרים בטכנולוגיה של יציקות לחץ מדויקות. מוצרי החברה מיועדים לתעשיית הרכב וכוללים חלקי מנוע כגון אגני שמן, מכסי שסתומים, חלקים למנגנוני היגוי וכו. עם לקוחות החברה נמנים יצרני רכב מובילים בעולם כגון גנרל מוטורס ארה"ב, גנרל מוטורס אירופה (אופל), קבוצת פולקסוואגן-אודי ואחרים.

החברה מוכרת בכ-65 מיליון דולר בשנה ומעסיקה כ-440 עובדים במפעלי החברה בעפולה ובקיבוץ נווה אור אשר בעמק בית שאן. תדיר גן היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל-אביב מאז 2004.

בעלת השליטה בחברה לפני כניסת פימי, היא אינספייר השקעות (מחזיקה ב-65% מהחברה) אשר נשלטת ע"י אבי ורטהיים.