שביתת הפרקליטים מחריפה; אברבנאל: "תיק אולמרט נפגע"

החל מהיום הפרקליטים לא יגיעו לדיונים בתיקי מעצר בעבירות מסוג חטיפה, שוד, נשיאת נשק, הצתה וסחר בנשים ■ פרקליט מחוז ירושלים: השביתה גורמת לעיכוב ולנזקים בתיק אולמרט

פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, אומר היום (ד') כי שביתת פרקליטי המדינה גורמת לעיכוב ולנזקים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

"הפרקליטים הפסיקו את כל הפעילות בתיק", אמר אברבנאל בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, "לא נעשית שום עבודה של זימון עדים נוספים להמשך, של הכנת עדים, של קידום השמעת עדויות בניו-יורק שאמורה להיעשות במהלך החודשים הקרובים. התיק הזה פשוט לא נפתח".

נזכיר כי פרקליטי המדינה פתחו בשביתה במחאה על שכרם אשר לטענתם נשחק לחלוטין במהלך השנים. בנוסף טוענים הפרקליטים כי קיים מחסור חמור של כוח-אדם בפרקליטות - הן של משפטנים והן של עובדי מינהלה. בנוסף הם דורשים להוסיף תקני רכב וטלפון נייד לכל פרקליט.

לאחר שדרישותיהם זכו להתעלמות, הבוקר החריפו הפרקליטים את העיצומים, שנכנסים לשבוע השלישי שלהם. מהיום לא יתקיימו דיונים בתיקי מעצר בעבירות מסוג חטיפה, שוד, נשיאת נשק, הצתה וסחר בנשים.

אמש (ג') התכנסו נציגי הפרקליטים והחליטו להכיל את השביתה גם על מנהלי מחלקות - אלה לא יורשו לבצע עבודה של הכפופים להם או להעביר למתמחים עבודה השייכת לפרקליטים מנוסים.

לדברי גורם בכיר בפרקליטות, החרפת צעדי המחאה תביא לשחרור חשודים ונאשמים רבים העלולים להיות מסוכנים לציבור.

הפרקליטים שומרים על ערוץ הידברות עם האוצר. בינתיים הם לא הצליחו להגיע להסכמות בקשר לשיפור בתנאי העסקתם.