טורבוביץ': "המלצות ששינסקי משוות אותנו לסוריה ולוב"

יו"ר דלק אנרגיה: "חשוב להבין שחלקו האמיתי של תשובה הוא פחות מ-10% מהתגליות. הציבור ימוסה בלמעלה מ-80% לעומת כ-46% בממוצע במדינות ה-OECD"

למעלה מ-300 איש השתתפו הבוקר (ד') בכנס היערכות במסים לקראת שנת המס 2011 שערכה פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton בהרצליה. בכנס השתתפו והרצו לצד מנהלי מחלקת המסים של משרד פאהן קנה בראשות רו"ח יגאל רופא, מומחי מיסוי מובילים וביניהם עורכי הדין מאיר מזרחי, ירון מהולל ואריק גרובר. בכנס דנו בין השאר בהמלצות ועדת ששינסקי והשפעתן על תעשיית האנרגיה.

ד"ר יורם טורבוביץ', יו"ר דלק אנרגיה, אמר בכנס כי "מערכת המס אינה כלי להסוואת הלאמה. הבטיחו לנובל הרים וגבעות וביניהם התחייבויות מפורשות שכללו את מערכת המסים הקיימת ויציבותה. בפועל המדינה שינתה את כללי המשחק אחרי שהמשחק התחיל. חשוב להבין שחלקו האמיתי של תשובה הוא פחות מ-10% מהתגליות. שאר החלקים נמצאים בידי הציבור שימוסה בלמעלה מ-80% לעומת כ-46% בממוצע במדינות ה- OECD . המלצות ועדת ששינסקי משוות אותנו למשטרי מס בעולם שלישי כמו סוריה, לוב ובנגלדש."

רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton , שהנחה את כנס המסים, התייחס גם הוא בדבריו להמלצות ועדת ששינסקי והשפעתן על תעשיית האנרגיה בישראל. בלומנטל, שמכהן גם כמפקח וכנאמן של שותפות אבנר גז ונפט, וכנאמן של שותפות דלק אמר: "הרעשים סביב מסקנות ועדת ששינסקי החלו סביב רווחיהם של הטייקונים וחלוקת העוגה בין המדינה כמייצגת של האינטרס הציבורי לבין הטייקונים".

"לאט לאט החלה לחלחל התובנה כי חלק גדול מבעלי הזכויות הם למעשה ציבור גדול של משקיעים קטנים המהווים חלק ניכר מבעלי יחידות ההשתתפות בשותפויות הנפט. לאור זאת, במטרה לחלק את עוגת הגז באופן "שוויוני יותר" ובכל זאת לגבות יותר מה"טייקונים" אנו שומעים על רעיונות חדשים שמשמעותם אינה אלה "תפירת" חיובי המיסים, בהתייחס לחוזים הספציפיים כגון תמלוגי העל להן זכאיות החברות המנהלות דבר שלא יעלה על הדעת שיבוצע במדינה מתוקנת."