יזמי הגז והנפט למשרד התשתיות: להקפיא את כל הקידוחים

זאת, "עד שתתברר התמונה של מדיניות המיסוי החדשה"‏, בעקבות המלצות הביניים של ועדת ששינסקי

‎‎יזמי הנפט והגז מבקשים מהמדינה להקפיא את פעילות החיפושים וההפקה בישראל עד שתתבהר התמונה לגבי מדיניות המיסוי החדשה על ההכנסות מגילויי נפט וגז. זאת, בעקבות המלצות הביניים של ועדת ששינסקי.

במכתב שהעביר היום (ד') איגוד תעשיות הנפט והגז בישראל לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, ד"ר יעקב מימרן, מנמקים היזמים את בקשתם בכך שעליהם "לכלכל ולתכנן את צעדיהם בהתאם לשינויים הקיצוניים שצפויים לחול על הענף בעקבות המלצות ועדת ששינסקי".

כיום מחויבים היזמים לעמוד בלוחות זמנים שנקבעו מראש לשלבים השונים בפעילות החיפוש וההפקה. אי-עמידה בלוחות הזמנים מהווה עילה לשלילת הזכויות על-ידי הממונה.

יו"ר האיגוד, אורי אלדובי, מבעלי השליטה בשותפות הזדמנות ישראלית אמר כי הוא וחבריו פועלים לגיבוש "הצעת חלופה להמלצות ששינסקי". הצעה שתביא לדבריו בחשבון "את האינטרס של המדינה, את האינטרס של האזרחים ואת האינטרס של החברות".

בהתייחסו להמלצות אמר אלדובי כי מדובר בשינויים "העלולים להשפיע על מאזן הכדאיות של הפרויקטים בישראל, ובכך לסכל את תעשיית הגז הישראלית הצעירה, ולפגוע בעצמאות האנרגטית של המדינה, ולא רק בכיס היזמים, כפי שמספרים גורמים שונים".

האיגוד החל לפעול לפני כחודשיים על רקע היוזמות הממשלתיות לשינויים בהסדרת הפעילות בתחום הנפט והגז. בנוסף לוועדת ששינסקי, מדובר ביוזמת משרד התשתיות לקבוע כללים חדשים לחלוקת רישיונות וזכויות אחרות לחיפושי נפט וגז. ‏‎‎‏