בג"ץ שולח את ורמוס הביתה: דחה בקשתו לצו ביניים נגד פיטוריו

זאת במסגרת עתירת ורמוס כנגד אייפקס ורשות ני"ע בדבר פיטוריו מפסגות ■ השופט אשר גרוניס: "אין לכפות על אייפקס להמשיך להעסיק את ורמוס, ובמיוחד אין לעשות כן בצו בג"ץ"

ניצחון לזהבית כהן, מנכ"לית אייפקס: בג"ץ דחה היום (ד') את בקשת רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות המודח, למתן צו ביניים כנגד ההסדר בין אייפקס, רשות ניירות ערך והפרקליטות, שקבע את פיטוריו של ורמוס מתפקידו ואיפשר את רכישת פסגות על-ידי אייפקס.

"בנסיבות העניין אין לכפות על המעסיק (אייפקס, ע.פ) להמשיך להעסיק את העותר (ורמוס, ע.פ), ובמיוחד אין לעשות כן באמצעות צו של בג"ץ", קבע השופט אשר גרוניס.

גרוניס דחה את כל טענות ורמוס האחת אחרי השנייה, אך עדיין זו אינה החלטה סופית. "משנדחתה הבקשה לצו ביניים ובהתחשב בטעמי הדחייה שצוינו, פג במידה רבה טעמה של העתירה", כתב גרוניס.

עם זאת, גרוניס קבע כי מאחר שפרקליט המדינה לא הגיש תגובה לעתירה בגלל שביתת הפרקליטים בשירות המדינה, תיקבע העתירה לדיון בבג"ץ בפני הרכב של 3 שופטים. להערכת גורמים משפטיים, קביעת הדיון היא עניין טכני בלבד.

גרוניס נימק את החלטתו בנימוקים הבאים:

• גרוניס מקבל את טענת השיהוי - ורמוס השתהה בהגשת העתירה למרות שהיה ידוע לו מזה זמן רב כי רשות ניירות ערך לא תאשר את עסקת הרכישה בתנאים שיהיו מקובלים על אייפקס, אם ימשיך בתפקידו כמנכ"ל פסגות. אף-על-פי כן הוא הגיש את עתירתו רק לאחר השלמת העסקה. במובלע מסכים גרוניס לטענה כי ורמוס השתהה בעתירתו מאחר שקיבל בגין העסקה עשרות מיליוני שקלים. "כנראה שאלמלא העסקה לא היה העותר מקבל את הסכומים האמורים", כתב השופט.

• גרוניס מקבל את טענת אייפקס כי החליטה מרצונה להעביר את ורמוס מתפקידו, וכותב כי "אף אם אניח - ומדובר בהנחה בלבד - כי הותנה על-ידי פרקליט המדינה תנאי שאינו כדין לגבי המשך כהונתו של העותר, הרי ההחלטה המכריעה היתה של הרוכשת ולא של פרקליט המדינה".

• לבסוף מקבל גרוניס את הטענה כי מדובר בסכסוך מתחום יחסי העבודה. "העתירה תוקפת החלטה של רשות מינהלית, בעוד שמדובר בהחלטה שנתקבלה על-ידי מעסיק", כתב השופט.

ורמוס יסיים את תפקידו כמנכ"ל פסגות בסוף החודש ויוחלף על-ידי רונן טוב, המשנה למנכ"ל מגדל.