ארה"ב: מכירות בתים קיימים זינקו בשיעור שיא של 10.4%

"הביקוש לבתים קיימים הולך ומשתפר לאט לאט" ■ מספר התביעות החדשות לדמי האבטלה עלה השבוע ב-26 אלף תביעות חדשות ל-436 אלף תביעות, לעומת 410 אלף בשבוע

בניגוד לתחזיות, האמריקנים רכשו יותר בתים קיימים בחודש אקטובר, הדבר שמקל את החששות לכך שהיעדר תמיכה ממשלתית תפגע בהתאוששות שוק הדיור בארה"ב.

נתוני האיגוד הלאומי של המתווכים בארה"ב מצביעים על זינוק שיא של 10.4% של מכירות בתים קיימים בחודש אקטובר, זאת כאשר האנליסטים ציפו שהנתון יצביע על קיפאון לאחר ירידה של 1.8% בספטמבר. הדבר מצביע על התאוששות ענף הנדל"ן בארה"ב.

"הביקוש הולך ומשתפר לאט לאט", אמר פטריק ניופורט, כלכלן ב-IHS גלובל אינסייט, לקראת פרסום הדו"ח. "השנה הבאה כנראה תהיה טובה יותר מבחינת מכירות בתים קיימים. אנחנו רואים שיפור בשוק העבודה, אבל זה ייקח עוד זמן".

מוקדם יותר היום, משרד העבודה האמריקני דיווח כי מספר התביעות החדשות לדמי האבטלה עלה השבוע ב-26 אלף תביעות חדשות ל-436 אלף תביעות.

האנליסטים ציפו שמספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה יצביעו על עלייה פחות חדה לרמה של 422 אלף תביעות חדשות, לעומת 410 אלף בשבוע שלפני כן. נזכיר כי רמת התביעה לדמי האבטלה בשבוע שעבר הייתה הנמוכה ביותר מזה שנתיים.

למרות זאת, הממוצע השבועי של התביעות הראשוניות לאבטלה לארבעה שבועות, נפלו ב-5,750 תביעות לרמה של 431 אלף תביעות, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2008.