האש בערה בכרמל במשך 4 ימים - אך כלא דמון לא ניזוק

אחרי יותר מ-80 שעות שבהן בערה האש בכרמל, עולה שאלת מחיר החילוץ מכלא דמון, שגבה את חייהם של 41 בני אדם ■ שב"ס מאשר: לא נגרם נזק למבנה

שעה שהכבאים מטפלים בשאריות האחרונות של שריפת הענק בכרמל, בשירותי ההצלה כבר מסכמים את נזקי הענק בצפון ונערכים ליום שאחרי - הסקת המסקנות מהאסון.

אחת השאלות שעולות ממותם של 41 הסוהרים והשוטרים באוטובוס בכרמל, היא האם מלכתחילה, היה צורך לפנות את כלא דמון - המשימה שלשמה נשלחו הסוהרים צפונה.

בשירות בתי הסוהר מודים שלמרות האש שבערה ללא הפסקה ארבעה ימים, הכלא עצמו לא נפגע פיזית, בסופו של דבר. עם זאת, הוסיפו שם, הכלא התמלא בפיח, מה שלא אפשר לאסירים להישאר במקום. ומתי הם ישובו? "כרגע לא עוסקים בשאלה הזו", אמרו בשירות בתי הסוהר. בשירותי הכיבוי של מחוז צפון, שלחמו באש 77 שעות ברציפות, אישרו כי בסופו של דבר לא נגרם נזק למבנה.

הבוקר: מתחילים את החזרה לשגרה

בשעה 7:30 בבוקר צפוי להתקיים בחפ"ק שהוקם באוניברסיטת חיפה תדרוך אחרון של שירותי ההצלה, הכיבוי, המשטרה וכל הגופים המעורבים בכיבוי השריפה. הלימודים באוניברסיטה כבר יתקיימו היום כרגיל.

בבסיסי חיל האוויר התקיימו אתמול בערב וימשיכו להתקיים היום טקסי הוקרה לטייסים הזרים שהגיעו לסייע ממדינות העולם. מצה"ל נמסר כי ל-192 אנשי צוות מטוסי הכיבוי הוענקה מדליה של חיל-האוויר הישראלי ולכל אחת מהמשלחות (יוון, טורקיה, רוסיה, בריטניה, קפריסין, שוויץ, ספרד, אזרבייג'אן, צרפת וקרואטיה) הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת ממפקד חיל האוויר בה נכתב בעברית וכן לכל משלחת, בשפתה.

לפנות בוקר התחיל גשם מקומי בכרמל, מה שמסייע בקירור הקרקע ובהשקטת הגחלים שנותרו מהדליקות בהר. בשירותי הכיבוי מכנים את הגשם "ההרטבה האחרונה" ומצפים שזה יהיה אקורד הסיום החגיגי של מאמצי הכיבוי האדירים - עזרה משמיים.