אחרי 4 ימים: ניצב-משנה אהובה תומר מתה מפצעיה

תומר, מפקדת משטרת חיפה, נפצעה אנושות בשריפה בכרמל כשהגיעה לסייע בפינוי כלא דמון ונקלעה למלכודת אש ■ ‎מפכ"ל המשטרה דודי כהן: "אהובה חיה ומתה כגיבורה"

מפקדת משטרת חיפה, ניצב-משנה אהובה תומר, שנפצעה באורח אנוש בשעות הראשונות לשריפה בכרמל, נפטרה הבוקר (ב') מפצעיה בבית-החולים רמב"ם בחיפה.

תומר, שנסעה מאחורי האוטובוס של צוערי השב"ס, נפגעה מנחשול האש בכל חלקי גופה, ומאז שכבה במחלקת הטיפול הנמרץ בבית-החולים ונאבקה על חייה.

בימים האחרונים דווחו הרופאים על שיפור מסוים במצבה, ואולם בשעות הלילה הדרדר מצבה, והבוקר הלכה תומר לעולמה.

נצ"מ תומר נחשבה לקצינה מצטיינת, לוחמנית ופורצת דרך. לאורך שנותיה במשטרה היא עשתה היסטוריה כאשר בשנת 1997 היתה האישה הראשונה שמונתה למפקדת תחנת משטרת נהריה, ובשנת 2009 היתה האישה הראשונה שמונתה למפקדת תחנת חיפה. תחת פיקודה של תומר במשטרת חיפה, תחנת המשטרה הגדולה בארץ, שירתו כ-500 שוטרים וקצינים.

הלוויתה של נצ"מ תומר תיערך היום בשעה 15:00 בבית-העלמין הצבאי בחיפה.

"רצה ראשונה לתוך האש"

דני רוזן, בן-זוגה של תומר, אמר היום לאחר שקיבל את הבשורה המרה על מותה: "יהיה לי קשה מאוד בלעדיה, איבדנו אישה גדולה. אני לא מורגל לדבר על אהובה בלשון עבר. חייתי עם אהובה שנים רבות. אני חושב שכל מי שהיה איתה באיזשהו קשר ידע עד כמה חשובה לה העבודה במשטרה. דווקא משום שהיא היתה לה חשובה, היא רצה ראשונה לתוך האש. לא כל אחד היה עושה את מה שהיא עשתה".

"חיה ומתה כגיבורה"

הידיעה על מותה של נצ"מ תומר תפסה את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, בעת שהיה בדרכו לדרום לבקר 7 משפחות של שוטרים ששכלו את יקיריהם. עם הגעת הבשורה הקשה אמר המפכ"ל: "אהובה, חברתנו, מפקדת עטורת שבחים, אשת ברזל אמיצה ויקרה שעמדה במבחני אש קשים ויכלה להם, חיה ומתה כגיבורה. כל משפחת משטרת ישראל הלומת צער וכואבת היום".

"מיזוג נדיר של אם ומפקדת"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ספד הבוקר לנצ"מ אהובה תומר עם היודע דבר מותה ואמר: "הבוקר התקבלה הידיעה המרה מכולן שאהובה תומר הלכה לעולמה. זה סיפור מיוחד במינו. היא היתה בעלת אישיות בלתי רגילה, היתה מיזוג נדיר של אם ומפקדת.

"תומר יצרה פעמיים תקדים בהיסטוריה, פעם כשפיקדה בנהריה ופעם בחיפה. תחתיה פעלו מפקדים ושוטרים רבים. היא היתה אהובה כאם ונערצת כמובילה ומנהיגה. כל חייה היו המדינה.

"כשמכוניתה נגעה באש היא הסתכלה מבחוץ עלינו. זהו רגע שאיש לא ישכח, רגע לפני המוות, רגע שיא בגבורתה. היא עלתה מברית-המועצות בכוחות עצמה. בכל מקום התקבלה כסמל שיש לחקותו. תמיד היה לה זמן ואוזן נטויה לשוטרים ולאסירים, למלחמה ללא פשרה בפשע עם מבט אנושי לסביבה.

"אהובה היתה אישה יוצאת דופן שהעניקה כבוד לכל סמכות פיקודית. האש הזו כילתה לנו כל-כך הרבה כבר. עם אהובה התווסף אליה כיליון של הטוב של הטוב. יהי זכרה ברוך".