ועדת העבודה לאוצר: לקיים מו"מ "בידיים נקיות" עם הפרקליטים

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "אם האוצר יבוא בידיים נקיות למו"מ עם הפרקליטים, השביתה תסתיים מהר; פקידי האוצר רואים רק את הגרוש ולא מסתכלים צעד אחד קדימה מעבר לשקל"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קוראת למשרד האוצר לקיים "משא-ומתן בידיים נקיות" עם ארגון פרקליטי המדינה, כדי לסיים את שביתת הפרקליטים הנמשכת מזה 3 שבועות.

בתום ישיבה מיוחדת שקיימה היום (ב') הוועדה בנושא השביתה, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, כי "אם האוצר יבוא בידיים נקיות למשא-ומתן עם הפרקליטים, השביתה תסתיים מהר. לצערי", הוסיף, "פקידי האוצר רואים רק את הגרוש ולא מסתכלים צעד אחד קדימה מעבר לשקל".

ח"כ שלי יחימוביץ', התומכת במאבק ארגון הפרקליטים באופן רציף, הפנתה בדיון אצבע מאשימה כלפי שר המשפטים יעקב נאמן, שהוזמן לישיבה אך לא השתתף בה. "לנאמן יש יכולת לסיים את השביתה, ובמקום לממש את יכולתו הנדירה", אמרה יחימוביץ, "הוא בוחר בעמדה הכי לעומתית נגד העובדים הכפופים לו".

יו"ר ארגון הפרקליטים בשירות המדינה, עו"ד בעז גולדברג, ציין כי האוצר הציע לפרקליטים תוספת של 5% לשכרם, אך במקביל דרש מהם לוותר על ימי החופשה העודפים של הפרקליטים, הטבה שהאוצר עצמו הגדיר כשווה כ-4% מהשכר. לפיכך, התוספת הריאלית שהציע האוצר עומדת על 1% בלבד.

"שחיקת השכר שלנו החלה בהידרדרות של כל ההישגים שהשגנו לפני 30 שנה", אמר גולדברג, "שכרנו נשחק לעומת כל המגזרים האחרים שידעו לשמור על השכר שלהם".

נציג משרד האוצר בדיון, מאגף הממונה על השכר, אמר כי "הפרקליטים טיפסו על עץ גבוה מדי". לדבריו, "הפרקליטים הם אחד הסקטורים המוערכים ביותר גם על-ידנו, ומעולם לא שכחנו אותם בשום אספקט שקשור לתנאי השכר והעבודה שלהם. הטענה המרכזית שלהם, שלפיה השכר שלהם נשחק, בכלל לא קיימת. אנחנו מציעים לעובדים לעשות חושבים ולראות את הנתונים".