לא רק דן מרגלית: מכרזים לרונן ברגמן ועמנואל רוזן

באוצר דורשים מהטלוויזיה החינוכית לערוך מכרזים לתפקידי ההגשה בתוכניות "תיק תקשורת" ו"ערב חדש" ■ ברגמן: "מוזר לי לשמוע זאת. המשך עבודתי ב'ערב חדש' אושר בנובמבר"

במשרד האוצר דורשים מהטלוויזיה החינוכית לקיים מכרזים על תפקידי הגשה נוספים פרט לזה של דן מרגלית ב"ערב חדש".

ל"גלובס" נודע כי הטלוויזיה החינוכית תצא ככל הנראה בקרוב למכרז גם על משרת הגשה נוספת ב"ערב חדש", והפעם זו של ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי "ידיעות אחרונות" - זאת לאור העובדה שברגמן מסיים בימים אלה 5 שנים כמגיש התוכנית, אשר להגשתה נבחר ללא הליך מכרזי.

ברגמן הוא אחד העיתונאים הבכירים בישראל ומחבר ספרים עטור שבחים. הוא נחשב לאחד המומחים הישראלים לנושאי ביון.

באוצר אמרו ל"גלובס" בתגובה לדברים כי "רונן ברגמן מסיים 5 שנים של העסקה בפטור ממכרז כמגיש בתוכנית 'ערב חדש'. לדעתנו, לאחר תקופת העסקה כה ארוכה מן הראוי לקיים הליך פתוח ושוויוני לבחירת מנחה לתוכנית, תוך מתן אפשרות לגורמים נוספים להגיש את מועמדותם להנחיית התוכנית". באוצר הוסיפו: "יובהר כי אין כל מניעה שגם מר ברגמן יגיש את מועמדותו פעם נוספת".

בתוך כך הוחלט כי גם משרתו של העיתונאי הוותיק עמנואל רוזן כמגיש "תיק תקשורת" תעמוד למכרז. באוצר אמרו כי החלטה זו נפלה בטלוויזיה החינוכית כבר לפני כחודשיים.

"ועדת המכרזים של הטלוויזיה החינוכית החליטה בישיבתה מיום 7.10.2010 כי לפני העונה הבאה של התוכנית 'תיק תקשורת' ייערך הליך תחרותי לבחירת מנחה", אומרים באוצר.

העונה הנוכחית של "תיק תקשורת" החלה בספטמבר וצפויה להסתיים ביולי השנה. אם יהיה הליך מכרז, הוא צפוי להתקיים לאחר מועד זה.

עמנואל רוזן מסר בתגובה: "מעולם לא עמדתי למכרז על דבר, ואני לא יודע מה זה אומר. אם ירצו שאמשיך להגיש, והתנאי יהיה לגשת למכרז - אגש".

ברגמן מסר בתגובה: "מוזר לי לשמוע דברים אלה מטעם האוצר, שכן על-פי הידוע לי, בתאריך 2.11.2010 החליטו ועדת המכרזים וועדת הפטור של הטלוויזיה החינוכית לאשר את המשך העבודה המשותפת שלנו ב'ערב חדש', ולא קיבלתי כל הודעה אחרת זולת זו".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "החלטת ועדת המכרזים של הטלוויזיה החינוכית המליצה כי 'הפסקת התקשרות עם מנחה תוכנית שנמשכת, ראוי שתהיה החלטה שמונעת משיקולים מקצועיים, ואין זה ראוי להעמיד את אותו המנחה להליך תחרותי בעת שהוא מבצע את ההנחיה, וזאת כל זמן שהגורמים המקצועיים מרוצים מהנחייתו והפקת התוכנית נמשכת'.

"חשב הטלוויזיה החינוכית העביר השגה על החלטה זו לוועדת הפטור באוצר. עד לרגע זה משרד האוצר לא העביר את החלטתו לטלוויזיה החינוכית.

"לגבי התוכנית 'תיק תקשורת' בהנחייתו של עמנואל רוזן, שהינה תוכנית עונתית, עם סיום עונת השידורים של התוכנית ב-2011 תפעל הטלוויזיה החינוכית בהתאם להחלטת ועדת המכרזים, לקראת חידוש ההתקשרויות עם המנחים".