500 כתבי אישום בגין הונאה הוגשו בארה"ב מאז אוגוסט

מבצע "אמון שהופר" של משרד המשפטים האמריקני הניב תביעות פליליות נגד 343 חשודים ו-189 תביעות אזרחיות בתוכניות הונאה, שבהן רומו בסך-הכול יותר מ-120 אלף איש

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתבי אישום נגד יותר מ-500 בני אדם במסגרת מבצע ללכידת נוכלים פיננסיים - כך נמסר בהודעת המשרד אתמול (ב').

מבצע "אמון שהופר", שהחל באוגוסט השנה, הניב תביעות פליליות נגד 343 חשודים ו-189 תביעות אזרחיות בתוכניות הונאה שבהן רומו בסך-הכול יותר מ-120 אלף בני אדם.

משרד המשפטים האמריקני אומד את ההפסדים שנגרמו למשקיעים בהונאות של החשודים ביותר מ-8.3 מיליארד דולר, והיקף התביעות האזרחיות הוא מעל 1.2 מיליארד דולר.

ההונאות כללו תוכניות פירמידה (פונזי), מניפולציות בשוק המניות, הונאות בעסקאות חליפין של מטבעות והונאות של הזדמנויות עסקיות כוזבות.

התובע הכללי אריק הולדר מסר במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי "כל הקורבנות של ההונאות הללו מספרים סיפור טרגי של ניצול לרעה והולכת שולל - לעיתים קרובות על-ידי מישהו שבו הם בטחו. רבים מאמני ההונאה שזיהינו פגעו בשכנים שלה ובחברים הפגיעים ביותר בקהילות שלהם".

המבצע אורגן על-ידי "כוח המשימה לאכיפה בתחום ההונאה הפיננסית" שהקים ממשל אובמה לפני שנה, שבו חברות מספר סוכנויות אכיפה, על רקע המיתון שהגדיל את מספר מקרי ההונאות.