גוגל חושפת: מחשבים מבוססי כרום OS באמצע 2011

המחשבים יגיעו מתוצרת אייסר וסמסונג ■ החברה תחלק מחשבים ניידים בחינם בתקופה הקרובה לנסיינים ■ מחשבים מבוססי כרום OS ידעו לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט

גוגל חשפה היום (ג') בערב פרטים נוספים על מערכת ההפעלה שלה - כרום OS. החדשה הגדולה, מערכת ההפעלה לא תצא כרגע על נטבוקים, אלא גם על מחשבים ניידים רגילים. ההשקה של המערכת מתוכננת לאמצע 2011 תחת היצרנים אייסר וסמסונג.

בגוגל מקדמים את כרום OS כמערכת הפעלה מהירה מאוד הפועלת דרך שירותי הענן. מה שאומר שהמערכת מסתמכת על האינטרנט בשביל להפעיל תוכנות ולשמור מידע. בגוגל טוענים שגם ככה המשתמש כמעט ורק גולש באינטרנט שהוא במחשב ולכן מערכת ההפעלה שלהם מבוססת על הדפדפן כרום.

מחשבים מבוססי כרום OS ידעו לעבוד גם ללא חיבור לאינטרנט, כאשר בגוגל מתכננים להוסיף לשירות התוכנות המשרדיות שלה - גוגל דוקס, גם מצב אוף ליין שלא קיים היום, כך שניתן יהיה לכתוב מסמכים כאשר אין חיבור לאינטרנט. מדובר על מצב דומה הקיים היום עם שירות האוף ליין של ג'ימייל.

בגוגל לא רוצים שהמשתמשים יהיו חסרי אינטרנט כאשר הם מסתובבים בדרכים, לכן המחשבים יגיעו בארה"ב עם חבילת אינטרנט חינמית של המפעילה הסלולרית - ורייזון הכוללת 100 מגה לגלישה באינטרנט בכל חודש במשך שנתיים ללא התחייבות. כמובן שניתן יהיה להגדיל את החבילות האלו בתשלום.

אחת השאלות שעלו לגבי מערכת ההפעלה, איך ניתן יהיה להדפיס דרכה, ללא אפשרות להתקין דרייברים של מדפסת. בגוגל יאפשרו למחשבים העתידיים להדפיס במדפסות המחוברת לרשת, כך שהבעיה הזו תיפתר.

מעבר לזה, בגוגל טוענים שבניגוד למחשבים היום שסובלים מתופעה של האטה לאחר מספר חודשים בהם המשתמש עובד עם המחשב. המחשבים עם כרום OS יהפכו למהירים יותר בזכות עדכונים קבועים למערכת ההפעלה, שיתבצעו בצורה אוטומטית. כמו כן, לכרום OS יהיה מצב המתנה במחשבים ניידים שיאפשר להם לעלות בצורה מיידית וגם כמעט שלא לבזבז בטרייה.

בשביל לבדוק את האיכות של כרום OS, גוגל מציעה לקהל בארה"ב לקבל מחשב נייד עליו מותקנת מערכת ההפעלה בחינם. המחשב שלא מגיע תחת מותג של יצרן מסוים, קיבל את השם Cr-48. הוא כולל מסך בגודל 12.1 אינץ', מודם סלולרי ובטרייה המאפשרת עבודה ל-8 שעות.