אפקט פישר: הדולר עלה ושער היציג נקבע על 3.642 ש'

האירו נחלש ב-0.6% והער היציג נקבע על 4.810 שקלים ■ בנק ישראל רכש עשרות מיליוני דולרים ■ היצוא מגרמניה רשם ירידה של 1.1% באוקטובר לעומת צפי ליציבות

בנק ישראל שב והתערב במסחר במט"ח היום (ד') ורכש עשרות מיליוני דולרים. בעקבות ההתערבות רשם הדולר עלייה של 0.5% ושער היציג נקבע ברמה של 3.642 שקלים.

האירו מנגד נחלש ב-0.6% ונסגר בשער יציג של 4.810 שקלים לאירו. האירו נחלש היום על רקע החולשה בוול סטריט בחצי השני של יום המסחר אתמול ומגמה מעורבת בבורסות אסיה היום. בעולם נסחר האירו סביב 1.32 דולרים והין היפני סביב 84 ין לדולר.

מחברת כלל פורקס נמסר כי הדולר שב למגמת ההתחזקות שלו מול מרבית המטבעות בעולם. למרות ההתחזקות של השטר הירוק כדאי לזכור שככל הנראה לא מדובר בסיפור של הדולר, אלא במטבע הנסחר מולו. מרבית המטבעות "סובלים" ממשברים במדינתם אשר גורמים למטבע לאבד גובה. אירופה מתמודדת עם המשבר הקשה ביותר מאז שהוקם גוש האירו, משבר אשר עלול להוביל לפירוק גוש האירו. עובדה זו מעיבה על האירו בכל החזיתות. הפאונד נסחר בכבדות על רקע חוסר הוודאות השוררת בבנק המרכזי של אנגליה. חילוקי דעות קשים בין חברי הועדה לבין נגיד הבנק המרכזי מרווין קינג משפיע לרעה על הליש"ט.

בזירת המאקרו, היום דווח ביפן כי ההזמנות ממפעלים רשמו ירידה של 1.4% באוקטובר, זה החודש השני ברציפות. כלכלנים ציפו לירידה של 0.1% בלבד. באירופה דווח כי היצוא מגרמניה רשם ירידה של 1.1% באוקטובר לעומת צפי ליציבות, בעוד היבוא רשם עלייה של 0.3%. העודף במאזן המסחרי של גרמניה התכווץ לכ-14.2 מיליארד אירו באוקטובר לעומת 16.8 מיליארד אירו בספטמבר.

על פי נתוני בנק ישראל, בסיכום חודשי נחלש בנובמבר האירו בשיעור חד של 4.7% מול השקל, בעוד הדולר איבד 1.3% מערכו. בארץ יפרסם בנק ישראל את נתוני הפעילות בשוק המט"ח בחודש נובמבר. אתמול דיווח בנק ישראל כי יתרות מטבע החוץ הסתכמו לסוף חודש נובמבר בכ-68.3 מיליארד דולר, קיטון בסך כ-1.33 מיליארד דולר לעומת סוף החודש הקודם. הירידה ביתרות המט"ח בנובמבר נגרמה בעיקר משערוך יתרות מטבע חוץ בסך כ-1.41 מיליארד דולר.

[לאתר המט"ח]