מיהם הגופים הפיננסיים הכי פעילים במדיה החברתית?

החל מ-iPad חדש ועד כרטיסים להופעה של שלום חנוך וריטה: לקוחות ערניים של גופים פיננסיים - כמו בנק לאומי, מגדל ואקסלנס - יכולים להרוויח מהפעילות במדיה החברתית לא מעט הטבות

מרבית הגופים הפיננסיים בישראל לא ממהרים לטבול את רגליהם בבריכת המדיה החברתית, אולי מטעמי שמרנות ואולי כי הם מתקשים להבין את התועלת.

בין אלה יש לציין לטובה את בנק הפועלים, אלטושלר שחם וכלל. בנק הפועלים החל להיכנס לפעילות במדיה החברתית בחודשים האחרונים עם "פועלים סטודנטים", וסביר שנראה אותו פעיל בצורה אגרסיבית בשנה הקרובה. אלטושלר שחם מפעילים בלוג וחשבון טוויטר, ואילו כלל הפיקה אפליקצית iPhone, אם כי היא מוגבלת ללקוחות קיימים.

"גלובס" ליקט 3 גופים לדוגמה: בנק, בית השקעות וחברת ביטוח, שעושים עבודה נבונה בשימוש בעולם הדיגיטל כדי לספק לנו חוויית צריכה טובה יותר. האם הציבור אכן ילמד מושגי יסוד בשוק ההון וינהל נכון יותר את כספיו? ייתכן. בינתיים הצרכנים שמנצלים נכון את העולם הדיגיטלי מרוויחים.

בנק לאומי: אפילו הנחה בריביות

בנק לאומי הוא אחד הגופים הבולטים בישראל בהיקף ההשקעה שלו בעולם הדיגיטלי, והפעילות שלו שמה דגש צרכני בולט: לקוח יכול להתלונן על הבנק בזמן אמת ולקבל תשובה, אפשר לחפש עבודה בבנק ולבדוק אילו משרות פנויות יש, לשאול בנקאים שאלות, לפנות ללאומי LABS ולהציע רעיונות למוצרים או להעביר ביקורת על מוצרים קיימים. במסגרת אירועי "לילה לבן", ניהל לאומי חידון ששילב את עולם המציאות והאונליין ושלח צעירים לחפש קודים ברחבי תל אביב. 13 הזוכים קיבלו מכשיר iPad חדש.

בקרוב ישיק הבנק שירות שימושי במיוחד - ווידג'ט לאומי: ממשק אינטרנטי שמאפשר קבלת מידע מחשבון הבנק האישי ישירות בפייסבוק, ב-igoogle או בשולחן העבודה של הלקוח, בלי צורך להפסיק את פעילותו באתרים הללו לצורך כניסה לאתר לאומי.

אבל זה רק חימום לקראת הדברים המעניינים באמת: מזומן ב-SMS ושירותי "מציאות מורחבת" ב-iPhone.

* מזומן ב-SMS: שירות המאפשר לשלוח מזומן באמצעות ה-iPhone או אתר הבנק. יש להקליד את פרטי השולח והמקבל, ולשלוח קוד ב-SMS לקרוב משפחה או חבר שנתקע ללא מזומן. החבר ניגש לכספומט הקרוב של לאומי, מקיש את הקוד ומקבל את המזומן. תמר יסעור, מנהלת חטיבת השיווק של לאומי, מתגאה בקצב שימוש הולך וגבר שעומד על כמה אלפים בחודש.

* מציאות מוגברת: אפליקציית ה-iPhone מאפשרת למשתמש לדעת איזה סניף יש באזור, מהן שעות הפתיחה, אם יש או אין כספומט בסניף, הכוונה לסניף באמצעים ויז'ואלים וכמובן מספר טלפון. אבל הדבר האמיתי הוא אפליקציית המציאות המוגברת של לאומי קארד, שמספקת "הטבות תלויות מיקום". כאשר נכנסים לקניון, ה-iPhone מראה לנו אם יש הנחה על מגפיים ברשת Nine West או כרטיס שני חינם לקולנוע.

* לאומי באזזר: מועדון הטבות לצעירים למימוש באמצעות לאומי קארד, ושם אפשר לקבל הטבות כדוגמת כרטיסים בהנחה למופע של אברהם טל, כרטיס הטבה למוצרי הטיפוח של ללין ומבצע של 1 1 בפיצה האט.

* קמפיין מיליון סיבות טובות: קמפיין שבו מזמין הבנק עמותות להציג את עצמן בפני הגולשים באמצעות סרט וידיאו, ואז הגולשים מחליטים כיצד לחלק תרומה של מיליון שקל. עד כה פנו לבנק למעלה מ-200 עמותות, מתוכן אושרו במחלקה המשפטית כ-70 מהן.

"בקמפיין הושקעו 3 מיליון שקל, וכאן לא מדובר בסתם הנחה על פיצה או כרטיס מתנה לסרט", מסבירה יסעור, "כאן יש תרומה אמיתית לקהילה. לראות את הפעילות הזו זה פשוט מחמם את הלב".

אפשר לצפות בסרטים ב-YouTube בכתובת: www.youtube.com/leumi1million.

* הנחות בריביות: כדי לקדם פעילות בערוצים הדיגיטליים, מציע לאומי הטבות בריביות נמוכות דרך הטוויטר והפייסבוק. כלומר, אי-אפשר לשמוע על ההטבות האלה שלא דרך הערוצים הדיגיטליים.

* הלוואה בסלולר: העמדת הלוואה פשוטה מכל מקום ובכל זמן, באמצעות ה-iPhone.

בנק לאומי
 בנק לאומי

מגדל: סדרה עם חנה לסלאו

בתחום הביטוח בולטת מגדל בהיבט של חינוך והסברה פיננסיים. משה תמיר, המשנה למנכ"ל מגדל, מאמין בשימת דגש על צרכי המשתמשים, בלי אזכור ישיר של מוצריה של מגדל. "התוכן הוא המלך", מסביר תמיר, "ודגש על הצרכן אומר שמתחילים מהצורך של הלקוח, ולא מהמקום של הפתרון שלנו. בעולם הדיגיטלי לא "דוחפים" מוצרים".

אתר האינטרנט של מגדל הוא שם דבר בתחום הביטוח, ומכיל תכנים ולומדות שמסבירים מה זה ביטוח סיעודי ולמה צריך אותו ועוד מגוון מוצרים של ביטוח חיים, ביטוח בריאות, כל מה שצריך לדעת על ביטוח דירה ועוד, באמצעות קטעי וידיאו בני דקה בלבד.

* סדרת התוכן פאני: גולת הכותרת היא מהלך שמושק בימים אלה שנקרא "פאני". סדרת תוכן אינטרנטית בת 7 פרקים, כל אחד בן 3-4 דקות, שנופלים תחת הגדרת Brand Entertainment.

הסדרה, בכיכובה של חנה לסלאו ובימויו של עידו רוזנבלום, תעסוק בקוסמטיקאית מוחצנת ומפורסמת (לסלאו), אצלה יתארחו בין היתר אלי סוויסה, מיכל ינאי והג'ודוקא אריק זאבי. במהלך הטיפול שיעברו אצלה יקבלו ממנה טיפים לחיים, אשר יכללו בינם טיפים לחיסכון הפנסיוני. המטרה היא להעלות את המודעות ואת הנגישות של תחום הביטוח הפנסיוני, אבל לעשות זאת בצורה בלתי שגרתית ועקיפה - בשפה מובנת לכל.

הסדרה, בה הושקעו למעלה ממיליון שקל, צפויה להיות משודרת באופן בלעדי באתר mako. תמיר מעריך fh הסדרה תזכה ללא פחות ממיליון צפיות. מי שרוצה לקבל את הפרק הראשון בסדרה למכשיר הנייד שלו, יכול לעשות זאת כאן https://www.migdal.co.il/He/Pages/Fani.aspx.

מגדל
 מגדל

אקסלנס: המנכ"ל עונה לשאלות

* העמקת הידע על קופות הגמל: הפעילות של אקסלנס בעולמות הדיגיטל היא מעניינת במיוחד על רקע העובדה שהיא נוגעת לקופות גמל, סוגיה שאצל רובנו מעלה פיהוק. זה לא רק שרוב ציבור השכירים בארץ אינו יודע באיזה סוג השקעה מושקעים כספי הפנסיה שלו, מה גובה דמי הניהול, ומה גובה הפנסיה הצפויה להם. זה שהם גם לא רוצים לדעת.

אז איך בדיוק משכנעים אנשים מבוגרים שאין להם חשק לדאוג לעתידם הפיננסי, לעשות את זה?

זה האתגר שעמד בפני סמנכ"ל השיווק של אקסלנס, ירון קופל. הפתרון היה "להכריח" את הלקוחות הקיימים ללמוד יותר על חיסכון העתיד שלהם ותמורת פרס בהווה. לא ניתן היה להצטרף כלקוח חדש ולקבל את הצ'ופר. מי שהסכים ללמוד על נושא הגמל קיבל זוג כרטיסים למופע ענק של שלום חנוך וריטה.

ומה היה הכורח? סדרה של "קורסים" בווידיאו הכוללים מבחן אינטראקטיבי מביאים את הגולשים להבין ולפעול בעולם הגמל. למעלה מ-60 אלף איש נכנסו לאתר www.g.xnes.co.il, מתוכם 5,000 השתתפו במבחן וסיימו אותו בפרק זמן ממוצע של 14 דקות.

"אנחנו מקבלים אחת לרבעון את דו"ח על קופת הגמל שלנו, וחלקנו הגדול לא מבינים מה כתוב שם ומה המשמעות של זה", מסביר קופל. "המדיה הדיגיטלית מאפשרת לנו להיות בקשר לעתים יותר תכופות עם הציבור, כמו גם להסביר לו מה זו תשואה, מה ההבדל בין פנסיה לגמל, למה זה חשוב ובכלל, איך לקבל החלטות פיננסיות משמעותיות. לא מעט אנשים תוהים בתחילה למה זה חשוב, עד שאני מראה להם שבפנסיה הם יקבלו הרבה פחות ממה שהם חושבים. לחלק לא מבוטל מהציבור, החיסכון של קופת הגמל הוא משמעותי כמו הדירה שבבעלותם ולפעמים יותר".

גם בתום הקמפיין, כאשר יותר לא מחלקים כרטיסים להופעות של ריטה, הלינק עדיין פעיל, ועדיין גולשים נעזרים ב"לומדות" הויז'ואליות כדי ללמוד על ה"חור השחור" של קופות הגמל שלהם.

* שיחות עם בכירים: באתר אקסלנס יש שירות שנקרא excellence conversations, המאפשר לגולשים לשאול שאלות שלא ברור להם ולקבל תשובות מהירות מבכירי אקסלנס, לרבות המנכ"ל בעצמו. גולשים שואלים שאלות כגון, "האם אשתי שהינה שכירה יכולה להפקיד בקרן השתלמות באופן עצמאי אם המעביד לא מפקיד ?"; "מה היתרונות, אם בכלל, של קופה משלמת לקצבה ב'שיטת הפניקס' על קופת פנסיה רגילה?"; "יש לי סכום של 150 אלף של רוצה להשקיע. מה מומלץ?". כל השאלות הללו מקבלות מענה ממומחי ההשקעות של אקסלנס, שמזוהים באמצעות שם, תפקיד ותמונה.

* ייעוץ באמצעות ה-iPhone: לאקסלנס יש נוכחות בולטת בעולם ה-iPhone באמצעות אפליקציה חינמית ופתוחה לכלל המתקינים. האפליקציה כוללת מילון נוח במושגים כלכליים, סרטונים על מגוון נושאים פיננסיים, עידכונים על נושאים חמים בתחום הכלכלה. אזור אישי ללקוחות בו הם יכולים לדבר עם היועצים, לראות את הרכב התיק שלהם ועוד.

אקסלנס
 אקסלנס