רוביני: "הסכם הקלות מס בארה"ב - סיכון לאג"ח האמריקני"

רוביני מגיב להסכם של אובאמה והרפובליקנים: "עלול לחשוף את ארה"ב לסיכון באג"ח שיתבטא בעליית תשואות" ■ התוכנית תסכן הכלכלה האמריקנית ותעמיק את הגירעון"

הכלכלן נוריאל רוביני, נביא הזעם שחזה את המשבר הפייננסי האחרון בארה"ב, הביע היום ביקורת והעלה את החשש מפני התוכנית של הנשיא אובמה להרחבת הקיצוץ במיסים. "ההסכם עלול לחשוף את ארה"ב לסיכון באג"ח שיתבטא בעליית תשואות האג"ח האמריקני", אמר.

לדעת רוביני המהלך של הרחבת הקיצוץ במיסים והרחבת ההטבות למובטלים, יסכן את הכלכלה האמריקנית ויעמיק את הגירעון. רוביני השתמש בביקורותו בביטוי "bond vigilantes", המונח הוטבע בשנות ה-80 לתיאור דרישתם של משקיעים גדולים לתשואות אג"ח גבוהות לשם פיצוי על הסיכונים הנובעים מהתקציבים הגדולים.

רוביני כתב בטוויטר: "העסקה של אובאמה תעלה 900 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות. ארה"ב מגבשת את המסלול מטה. האם bond vigilantes" מתחיל להתעורר?"

כזכור, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע השבוע כי הגיע להסכם עם מחוקקים רפובליקניים על עסקת חבילה, שלפיה ההטבות במס שקבע ממשל בוש, יישארו על כנן לעוד שנתיים, כפי שדרשו הרפובליקנים ובנוסף הודיע כי זכאות מובטלים "ותיקים" לדמי אבטלה תוארך בעוד 13 חודשים. מטרת התוכנית היא לעודד את הכלכלה האמריקנית ולהוריד את רמת האבטלה הגבוההבארה"ב הנושקת ל-10%.