קב' רכישה דתית מנסה לטרפד רכישת דיגל ע"י פלסטיני

"גלובס" חשף כי מחזיקי האג"ח של דיגל, המחזיקה בנכס במזרח י-ם, בחרו בהצעה של איש עסקים פלסטיני לרכישת השליטה בחברה ■ כעת מתארגנת קב' רכישה לקנות הנכס הרגיש

חשיפת מוצאו הפלסטיני של איש עסקים הצפוי לרכוש באמצעות הסדר אג"ח את השליטה בחברת דיגל שלשום (ג') ב"גלובס", מעוררת סערה גדולה במגזר הדתי הלאומי. חברת "באמונה", שבבעלות ישראל זעירא, הפועלת בהקמת שכונות למגזר ברחבי הארץ, מתכוונת להגיש הצעת רכישה לפרויקט המרכזי, ולמעשה כמעט היחיד, של דיגל: קרקע לבניית דירות יוקרה בפרויקט "נוף ציון" במזרח ירושלים.

מאתר האינטרנט של החברה עולה כי בכוונתה לארגן קבוצת רכישה שתשלם 50 מיליון שקל תמורת קרקע לבניית שלבים ב' ו-ג' בפרויקט, הכולל תב"ע ל-180 יח"ד. "אנו רוצים שהקרקע תישאר בידיים ישראליות ולא תימכר לידיים פלסטיניות", אמר זעירא ל"גלובס".

תחת הכותרת "מצילים את שכונת 'נוף ציון' - עוצרים השתלטות עוינת של עו"ד ויסגלס", פורסם היום באתר "באמונה" מתווה הצעתה לרכישת הקרקע, ובו היא מבהירה כי "את ההצעה שזכתה הגיש עו"ד דב וייסגלס, המייצג ערבי פלסטיני, אשר רצונו המרכזי ברכישת החברה הינה העברת הקרקע של נוף ציון מידיים יהודיות לפלסטיניות".

אתמול, כזכור, בחרו מחזיקי האג"ח של דיגל בהצעה של איש עסקים המיוצג ע"י עו"ד דב וייסגלס - שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת אריאל שרון, וכיהן לאחר מכן כיו"ר בזק - כהצעה שעל בסיסה יתבצע הסדר החובות בחברה, שבשליטת יהודה לוי ומאיר שמיר.

איש העסקים פועל באמצעות חברה קפריסאית בשםTechsal Trading Limited, ואמש חשף כאמור "גלובס" שמדובר בפלסטיני המחזיק בדרכון אמריקני. ההצעה שנבחרה כוללת תשלום במזומן של 60 אגורות לכל 1 שקל ע.נ., ובסך הכול 36 מיליון שקל. בהמשך מתכוון הרוכש להמיר את האג"ח למניות ולמחוק את החברה מהבורסה. "זאת רשת הסוואה", אמר על כך זעירא.

"אנו נרכוש את הקרקע על ידי חברה חדשה שמוקמת לשם כך, ותהיה בבעלות מלאה של המשקיעים ברכישה או לחלופין נתמודד על רכישת האג"ח במקומו של המציע הנוכחי", הוא אומר. סכום ההשקעה המינימלי לחבר בקבוצה הוא 320 אלף שקל (שווי קרקע ליח"ד בפרויקט) ואת הקבוצה מרכז עו"ד יצחק מירון, שמסר כי כבר פנה בהצעה לדיגל.

בנק לאומי יכריע

דיגל נקלעה לקשיים והגירעון שלה מסתכם ב-18 מיליון שקל בהון העצמי. מתחילת 2009 ועד היום לא שילמה החברה למחזיקי האג"ח כ-30 מיליון שקל שהייתה אמורה להעביר לידיהם, מתוך חוב בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה דיגל עם הכנסות של כ-7 מיליון שקל בלבד, והפסד של כ-12 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-17 מיליון שקל ב-2009 כולה. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

פרויקט נוף ציון נבנה בסמוך לטיילת ארמון הנציב. בעשר השנים האחרונות התקשתה דיגל לפתח את הפרויקט שבו תוכננו 395 דירות יוקרה, והשלימה רק את שלב א' שלו, שגרם לה הפסד גולמי של כ-15 מיליון שקל. בנק לאומי הוא הנושה הגדול ביותר של דיגל, עם חוב של כ-80 מיליון שקל, והוא שיכריע בסופו של יום לגבי עתיד החברה.

במקביל לאמור ממשיכה חברת "מים - פרסום ושיווק בע"מ" בבעלותו של עו"ד אביחי בוארון, ששיווקה את שלב א' בפרויקט לאחר שנים שבהם היה תקוע, לגבש קבוצת רכישה שתקנה את הקרקע מדיגל. עו"ד אביחי בוארון: "בשבועות האחרונים אנחנו עסוקים בגיבוש הקבוצה המבוססת על פונים שביקשו לרכוש אצלנו דירות בשלב א' ולצערנו לא נותרו לנו דירות לספק להם. לאור הביקוש החלטנו לסטות מהמסלול של מכירה קלאסית 'על הניר' ופנינו לגבש את הקבוצה אותה מלווה עו"ד דורון ניר צבי. נוכח האפשרות שמשקיעים זרים ישתלטו על אדמות הפרויקט אנו פונים לכל מי שירושלים יקרה לליבו לבוא ולהצטרף לקבוצת הרכישה".

22
 22