אלי ישי העביר 8.2 מיליון שקל לרשויות המקומיות בכרמל

בהמשך יועבר תקציב נוסף לצורך שיקום וסיוע לטווח הארוך ■ התקציב אפשר הפעלה מיידית של 16 צוותים ברשויות לצורך תיקונים בתחום החשמל, המים הביוב וכריתת עצים מסוכנים

במטרה להקל על שיקום הישובים, שנפגעו בשריפה בכרמל, העביר משרד הפנים בסיוע מיוחד מהאוצר לרשויות המקומיות תקציב של 8.2 מיליון שקל לסיוע מיידי, בהמשך יועבר תקציב נוסף לצורך שיקום וסיוע לטווח הארוך. כמו כן שולם פיצוי ראשוני בגובה 2,500 שקל, ל-190 תושבים. תוקנה הוראת שעה לפטור מהיתר למבנים יבילים (כדוגמאת קרוואנים) לתושבים שבתיהם נפגעו בשריפה.

שר הפנים הנחה את נציב כבאות והצלה לפטור את התושבים בכרמל מאגרת כיבוי אש וכן הבטיח לראשי הרשויות כי ישופו בגין חשבונות המים החריגים. כמו כן הוקם בהנחיית שר הפנים, אליהו ישי, מטה לטיפול בקידום שיקום הכרמל בראשותו של הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, מר יוסף משלב.

תפקיד המטה לבצע הערכות מצב שוטפות בשיתוף עם הרשויות המקומיות שנפגעו, לרכז את פעולות משרדי הממשלה ברשויות המקומיות ולתת מענה לכל בעיה שתתעורר ברשויות אלה, כולל העברת תקציב מיידי לפתרון הבעיות המיידיות. אתמול נפגש משלב עם ראשי הרשויות חוף הכרמל, דלית אל כרמל , טירת הכרמל עוספיא ונציגי משרדי ממשלה בכדי לקדם תהליכים מיידיים לצורך השיקום.

מהערכת המצב הראשונית שנעשתה במטה משרד הפנים עולה כי הרשויות יזדקקו לסיוע במספר היבטים : שיקום תשתיות, סיוע בדיור למשפחות שפונו, רווחה ועוד. הרשויות דיווחו כי סך הנזקים נאמד בכ- 184 מיליון שקל לפי החלוקה הבאה: חוף הכרמל- 147.4 מיליון שקל, עוספיא- 23.5 מיליון שקל, חיפה - 5 מיליון שקל, טירת הכרמל 5.2 מיליון שקל, דלית אל כרמל- 3.2 מיליון שקל.

מבדיקה עולה כי 74 בתים נשרפו כליל ו- 173 בתים נשרפו חלקית וכ-4 משפחות בעוספיא התפנו מדירותיהם כתוצאה מפגיעה בתשתיות מים או חשמל. 219 תושבים נותרו מחוסרי דיור וכעת שוהים בבתי מלון .

התקציב שהועבר על ידי משרד הפנים לרשויות אפשר הפעלה מיידית של 16 צוותים ברשויות לצורך תיקונים בתחום החשמל, המים הביוב וכריתת עצים מסוכנים.