"היעדים הבאים שאנחנו צריכים לכבוש הם סין והודו"

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, שופך אור על אג'נדת בחירת מארחות המונדיאלים של הארגון: "צריך להבין שהכדורגל הפך לעניין פוליטי"

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, החליט להדוף את הביקורות שעלו בשבוע האחרון סביב תפקודו של ארגון הכדורגל העולמי, ובמיוחד את ההתקפות מכיוונה של אנגליה, שהקמפיין שלה לאירוח מונדיאל 2018 נחל כישלון חרוץ. בראיון למגזין שווייצרי, אמר הנשיא: "בכנות, אני מופתע מכל התלונות שהגיעו מאנגליה אחרי ההפסד שלהם. דווקא אנגליה, אומת הפייר-פליי, יוצאת כאחת שלא יודעת להפסיד בכבוד".

בלאטר מצא הסבר מעניין נוסף לביקורות שהוטחו בפיפ"א סביב בחירתן של רוסיה לארח את הגביע העולמי ב-2018, וקטאר ב-2022: "אני מרגיש קצת שחצנות בתגובות של העולם המערבי עם הרקע הנוצרי. הם לא מסוגלים להתמודד עם העובדה שלמדינות אחרות מגיע צ'אנס לשינוי. למה זה דבר רע לתת לכדורגל להתפתח באיזורים שבהם יש פוטנציאל שהוא מעבר לספורט? צריך להבין שהכדורגל הפך לעניין פוליטי. הפילוסופיה שלי היא לקדם את ההתפתחות של הכדורגל. המדינות החדשות שנצטרך לכבוש הן סין והודו".

הנשיא דאג לפזר הכחשות גם בנוגע להאשמות לפיהן פיפ"א הפכה לארגון מושחת. "כל הדברים האלו מגיעים מעיתונאים שמביאים מהבית אג'נדה נגד הארגון שלנו", התבטא השווייצרי. "אין שחיתות סיסטמתית בפיפ"א. אלו שטויות. אנחנו שקופים ונקיים מבחינה כלכלית".

למרות הדברים הנ"ל, בלאטר הודה שעליו לבדוק חלק מהתלונות שצפו סביב פיפ"א, למשל את עניין שני חברי הוועד המנהל של הארגון, שתחקיר ה"סאנדיי טיימס" מצא כי הם מוכנים לקבל שוחד בתמורה למכירת הקול שלהם בהצבעה של אירוח מונדיאלים 2018 ו-2022. "אנחנו צריכים לשפר את התדמית שלנו. אנחנו צריכים להבהיר כמה דברים בתוך הארגון שלנו. אקים כוח משימה מיוחד שיטפל בזה".