בלינקוב: גורמים שמיזם התקשורת של חח"י מרגיז אותם מצטדקים

רם בלינקוב לעמוס לסקר: אסוג מההתמודדות במכרז על מיזם התקשורת של חברת החשמל בשל הקשרים בינינו

איש העסקים רם בלינקוב, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הודיע על פרישה מהתמודדות במכרז שבו ייבחר משקיע פרטי למיזם התקשורת של חברת החשמל. בלינקוב החליט לפרוש לאחר שחש שהיכרותו וקשריו העסקיים עם מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, תהיה לו לרועץ במסגרת ההתמודדות, וכמו כן בגלל ה'עליהום' התקשורתי שהובל על ידי כמה גופים אינטרסנטיים אשר ניסו לפגוע בלסקר עקב ההתמודדות של בלינקוב במכרז.

בלינקוב גיבש קבוצת משקיעים שאמורה הייתה להתמודד במכרז, ואולם הקבוצה פורקה בעקבות החלטתו האישית שלא להתמודד.

במכתב ששלח בלינקוב ללסקר ואשר הגיע לידי "גלובס" כותב בלינקוב: "הפרויקט הזה, ככל שהוא יקרום עור וגידים, עשוי להרגיז הרבה גורמים במשק. הוא אינו פרויקט טריוויאלי. השילוב של חברת החשמל, הרגולציה מטעם שני משרדים ממשלתיים, מתחרים אגרסיביים וחזקים וגורמים נוספים, אינו שילוב קל. לגורמים רבים יש עניין שהפרויקט לא יקום! חלק מגורמים אלו עומד מאחורי הצדקנות שעוסקת בשבועות האחרונים במערכת היחסים שלך ושלי. או שמא נדמה לאנשים מסוימים שמה שהם היו חפצים לעשות לו יכולים היו: לנצל קשרים אישיים למטרתם האישית - יעשו אנשים אחרים. כל הגורמים העלומים שביניהם לבין אומץ לב אין דבר וחצי דבר, אשר רצים לעיתונאים השותים בצמא הכפשות אישיות כי זה מגביר תפוצה, אינם אלא נלעגים. משה רבנו שלח את המרגלים מקדש ברנע כדי לתור את ארץ כנען. אני מציע לך באנלוגיה לשלוח מקדש ברנע שלך לתור את המחוזות שאיתם אתה נאלץ לעבוד... אתה עלול לגלות דברים מאוד לא נחמדים אודות כל מיני... טוב יעשו ה'מבקרים' לו יקומו ויעיפו מבט בראי. מה שהם עלולים לראות לא ינבע מהיות הראי סדוק, אלא ממראם האמיתי. ואולם אני יודע כי לא באמת הצדק והיושר הם אשר יהיו נר לרגלי חלק מהמבקרים, כי אם אינטרסים אישיים או של אחרים, מבלי להיות מודעים לכך. מהטעם הזה, ועל מנת לא להכביד עליך, החלטתי לא לעסוק במיזם התקשורת של חברת החשמל".

יצוין כי הקשרים בין בלינקוב ללסקר ידועים לכל, וכי הסכם ניגוד העניינים של בלינקוב פורסם ברבים בעת שהיה ממונה על התקציבים.

העובדה שהקבוצה של בלינקוב הייתה למעשה סגורה מעידה על הפוטנציאל ועל ההזדמנות העסקית שזוהו במיזם. לפיכך, דווקא העובדה שלא ישתתף במכרז מקטינה את התחרות ואת הפוטנציאל להשיג מחיר גבוה יותר למיזם ולמדינה.

רם בלינקוב אמר בתגובה: "המכתב מדבר בעד עצמו. הייתה פה הרבה צדקנות מאוסה, וכל המכפישים לא יוכלו לפגוע בשמו הטוב של עמוס - ובמלוא הצניעות, גם בשלי".