האוצר: אומדן ראשוני לנזקי השריפה - כ-100-120 מיליון שקל

עפ"י הערכות ראשוניות במשרד האוצר, 50%-60% מהנזקים מבוטחים ע"י חברות ביטוח

הנהלת משרד האוצר בראשות מנכ"ל המשרד, חיים שני, ערכה היום סבב פגישות עם ראשי המועצות והישובים באזור הכרמל וזאת על מנת להשלים עד סוף היום את הערכת הנזקים שנגרמו לישובים השונים שנפגעו מהשריפה. מדובר בהערכות כוללות הן לנזקים במבנים ותכולתם והן לנזקים בתחום התשתיות בישובים כגון: כבישים, מערכות ביוב, מים וכיו"ב.

בימים האחרונים אספו במשרד האוצר את הערכות השמאים של מס רכוש והן את הערכות השמאים של חברות הביטוח הפרטיות, כמו גם את ההערכות שהתקבלו מהישובים עצמם. שני מסר הערב לשר האוצר, יובל שטייניץ, אמדן ראשוני של הנזק שעומד על 100-120 מיליון שקל. אמדן זה אינו כולל את הערכת הנזק שנגרם ליער. על פי הערכות ראשוניות במשרד האוצר 50%-60% מהנזקים מבוטחים על ידי חברות ביטוח.

כבר ביום הראשון לשריפה העביר משרד האוצר לרשויות המקומיות התחייבות תקציבית לצורך תשלום מיידי של 2,500 שקל לנפש, למשפחות שביתן נשרף ולא ניתן להתגורר בו. כמו כן, תקצב המשרד כ-25 מיליון שקל לצורך טיפול מיידי ומהיר בנזקים שנגרמו לאזור בתחום תשתיות הביוב. המהלך אושר לביצוע על ידי גורמי המקצוע ברשות המים וחשבות הרשות ויֵיצא לדרך באופן מיידי.

התקצוב לצורך הטיפול בתשתיות הביוב נעשה על בסיס סקירה מקיפה שנערכה בשטח וכן עבודה מהירה ומקצועית של המינהל לפיתוח תשתיות ביוב ברשות המים למיפוי והערכת הנזקים שנגרמו לתשתיות הביוב בעקבות השריפה. עבודת הגורמים הממשלתיים בוצעה בשיתוף מלא עם המועצה האזורית חוף הכרמל.

בנוסף, אישר משרד האוצר מתן מקדמה בסך 3 מיליון שקל לעיריית עספייה על מנת שתוכל להתחיל בטיפול בנזקי השריפה באופן מיידי.