צה"ל מציג: מתרגלים החייאה על הבובה "רוז פיזם"

בחיל הרפואה המציאו כינוי לשתי הבובות עליהן מתרגלים החובשים: לבובה המבוגרת קוראים "אנני", ולתינוקת קוראים "רוז", כי אלה מגיעות מקופלות במזוודה אל שטח התרגולים

בצה"ל כנראה לא מתרגשים מטרגדיות, אחרת אין דרך אחרת להסביר את הסיפור הבא. אל בית הספר הצבאי לרפואה שבצריפין, הגיעו בשבועות האחרונים מאות חובשים במילואים, על מנת לעבור רענון מקצועי. במהלך הרענון, נדרשו החובשים לתרגל פעולות החייאה על בובה המדמה אישה מבוגרת בשם "אנני". את השם הזה קיבלה הבובה מאב ששכל את ילדתו, והחליט בדרך הזו להנציח אותה.

לאחרונה, נכנסה לשימוש בצה"ל גם בובה של תינוקת עליה צריכים החיילים לתרגל ביצוע פעולות החייאה. "כאשר נכנס המדריך לחדר עם המזוודה ופתח אותה, הוא הציג את הבובה בשם 'רוז', על שמה של רוז פיזם שנרצחה וגופתה נמצאה בתוך מזוודה בירקון", כך סיפר אחד המילואימניקים. "חלק מאיתנו צחקו רק כי הם ראו זאת כדרך להתמודד עם הזעזוע", הוסיף א', שטוען כי זה הכינוי הרווח אצל חובשים ברוב היחידות בצה"ל.

פרשת רצח רוז פיזם, שהגיעה לשיאה עם מציאת גופתה בירקון בחודש ספטמבר 2008 זעזעה מדינה שלמה. פיזם נמצאה בתוך מזוודה, לאחר חודש של חיפושים קדחתניים אחריה. בפרשה הוגשו כתבי אישום בגין רצח נגד מארי פיזם, אמה של רוז, ונגד בן זוגה רוני רון.

קצין בכיר בחיל הרפואה סיפר כי מדובר במעשה מחריד של מדריך יחיד, שלא עשה את הדברים כחלק ממדיניות. "יש 1,400 חובשים ורופאים שמתאמנים כל יום על מנת להציל חיים, בשביל זה אנחנו כאן. אנחנו מקדשים את הצלת החיים וערך כבוד האדם". אותו גורם הוסיף כי אם יתגלה אותו מדריך ש"סרח", כלשונו, הוא יטופל בצורה חמורה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: טענות הכתב נבדקו ואינן מוכרות. המקרה ייבדק בשנית.