הקרמלין מקצין: פרס נובל לשלום למייסד אתר "וויקיליקס"

למרות ההאשמות בגין אונס נגד אסאנג', בקרמלין ברוסיה מעודדים להעמיד את ג'וליאן אסאנג' לפרס שלום לנובל ■ ראש הממשלה פוטין: מעצרו מעיד על צביעות המערב

התמיכה במייסד אתר ההדלפות "וויקיליקס" גוברת מיום ליום ברחבי העולם, אך נראה שברוסיה לקחו את התעמולה צעד אחד קדימה, והציעו להעניק לחשוד באונס פרס נובל לשלום.

ראש הממשלה הרוסי, ולדימיר פוטין אמר אתמול (ה') במסיבת עיתונאים שמעצרו של אסאנג' מעיד על צביעות המערב ותהה "מדוע מחביאים אותו בכלא". גורמים נוספים בקרמלין הביעו תמיכה בעמדתו של פוטין והחלו לעודד ארגונים להציע את מועמדותו של אסאנג' לפרס הנובל.

אביו של אסאנג': אני גאה

יממה לאחר שהסגיר עצמו למשטרת לונדון, התייצב אביו החורג של ג'וליאן אסאנג' לעיני מצלמות הטלוויזיה והצהיר בגאווה: אני עומד ותומך בכל המעשים שלו.

ברט אסאנג', שלמעשה גידל את ג'וליאן מאז היה בן שנה ידע לספר עליו כי פעילותו למען עשיית צדק החלה עוד בגיל קטן. "הוא תמיד התייצב לצדו של החלש", סיפר בריאיון לערוץ טלוויזיה באוסטרליה, "אני זוכר את היחס שלו לחבריו בבית הספר - הוא תמיד כעס על הילדים שהתעללו בילדים האחרים".

ברט הגדיר את ג'וליאן כילד שתמיד היה חזק, וכזה שלא ממהר לבקש עזרה מהזולת גם בתקופות בהן הוא נמצא במשבר. "פעם הוא נפל מעץ ושבר את זרועו, אני זוכר שהוא שכב וכאב לו מאוד, אבל הוא לא בכה כי הוא לא רצה להראות את הרגשות שלו".

המתלוננת נגד אסאנג' מבקרת בגדה?

ובינתיים, סדקים ראשונים בחשדות בגין אונס כלפי אסאנג'. אחת המתלוננות נגדו, ארדין (הידועה גם בשם בראנרדין), עזבה בימים האחרונים את שוודיה והגיע לשטחי הרשות הפלסטינית - כך דווח בכלי תקשורת אמריקניים. בעקבות המהלך, חוששים בתביעה בשוודיה כי היא לא תשתף פעולה עם החוקרים.

אסאנג' ממשיך להיאבק בחשדות כלפיו, מבית המעצר בלונדון. בסוכנויות הידיעות מעריכים כי החוקרים ייאלצו כעת לעבוד קשה מאוד על מנת להוכיח את אותן חשדות בגין תקיפות מיניות ואונס.

על פי הדיווחים, הגיעה ארדין לשטחי הגדה המערבית, בליווי קבוצת פעילי שלום נוצרים, על מנת לנסות ולקרב בין ישראל לרשות הפלסטינית. כלי תקשורת אחרים דיווחו כי ארדין היא סוכנת חשאית אמריקנית - אך הידיעות הללו, מטבע הדברים, לא אומתו על ידי שום גורם רשמי.