הכבאי הראשי בוועידת ישראל: השריפה לא לימדה אותנו דבר

הכבאי הרשמי רב טפסר שמעון רומח זכה לאות הוקרה מיוחד בערב הפתיחה של הוועידה ■ "המשך ההתעלמות מצורכי מערך הכיבוי יביא לנזקים כלכליים רבים"

כשבוע לאחר השריפה הקשה בכרמל, קיבל הערב רב טפסר שמעון רומח, הכבאי הראשי וראש מערך הכיבוי במדינת ישראל, אות הוקרה מיוחד שהוענק לו במסגרת ערב הפתיחה של "ועידת ישראל לעסקים 2010" - האירוע המרכזי של עולם העסקים בישראל.

רומח עלה לבמה כשהוא נרגש לקבל את האות ואמר לנוכחים, בהם נגיד בנק ישראל וראשי המשק, "האש בכרמל לא לימדה אותנו שום דבר חדש - רק חשפה את שידענו זה מכבר ועכשיו הדברים האלה נהפכו לנחלת הכל".

לדבריו, "האש בכרמל חשפה את המחסור הגדול בכח אדם ובציוד, את הפיגור הגדול בין הרצוי למצוי - פיגור אליו הגענו בגלל הכשל המתמשך ביחס למערך הכבאות כפי שהגדיר זאת מבקר המדינה".

"יש לבנות כוח מודרני לכבאות והצלה, כוח הולם מול האתגרים הרבים שמולם עומדת מדינת ישראל", גרס רומח בנאומו טרם קיבל את האות והוסיף: "המשך ההתעלמות מצורכי מערך הכיבוי יביא לנזקים כלכליים רבים. כל דקה של עיכוב במתן המענה מיתרגם לשקלים רבים".

הכבאי הראשי קרא לכל הנוכחים, בהם ראשי המשק, להיות "בעלי עניין" בהקמת כוח שכזה למען עתידה הכלכלי של ישראל והבטחת מוכנותה של המדינה להתמודד עם האתגרים העומדים לפתחה.