צ'פמן מעלה סבירות לגז במירה ושרה ל-40% - וחותכת היקף

צ'פמן "חתכה" כ-1 TCF מהיקף הגז הפוטנציאלי - אך העלתה את הסבירות לתגלית גז מ-30% ל-40% ■ הערכת השווי מתבססת על נתוני עיבוד ה-Fast Track של הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ברישיונות ■ העיבוד המלא טרם הושלם ויפורסם בחודשים הקרובים

שותפויות חיפושי הגז המחזיקות בנתחים מרישינות "מירה" ו"שרה" בים התיכון אמנם נסחרות בבורסה לפי שווי של מיליארדי שקלים (כגון מודיעין והכשרה אנרגיה הנושקות לשווי של מיליארד שקל כל אחת), אולם חוסר הוודאות באשר לגודל המאגרים הולך וגובר.

השלד הבורסאי שלדיאלי , עליו השתלט לאחרונה ירון ייני במטרה להכניסו כשותף ב"מירה" ו"שרה", פרסם אתמול דיווח לבורסה ובו הערכה מעודכנת של חברת צ'פמן הזרה, אשר מעדכנת חדשות לבקרים לגבי גודל מאגרי "שרה" ו"מירה".

כמו את התחזיות הקודמות, ייתכן שגם את הערכת השווי הנוכחית של צ'פמן יש לקחת בעירבון מוגבל. ההערכה מתבססת על עיבוד של הסקרים הסייסמיים התלת-מימדיים שנערכו ברישיונות לפני חודשים ותוצאותיהן טרם פורסמו, וכמו כן מדובר בהערכת שווי מה-1 בדצמבר והשותפות ב"שרה" ו"מירה" לא מצאו לנכון להוציא דיווח מיוחד לבורסה בגינן. גם בעת פרסום הערכות השווי הקודמות של צ'פמן לא דיווחו השותפות לבורסה, מה שעשוי להעיד על מהות הערכות השווי הללו.

לפי דיווח של הכשרה אנרגיה היום לבורסה, הערכת השווי מתבססת על נתוני עיבוד ה-Fast Track של הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ברישיונות, כאשר היא מדגישה שהעיבוד המלא טרם הושלם והוא יפורסם בחודשים הקרובים.

נעבור למספרים: צ'פמן מעריכה כעת כי ב"מירה" ו"שרה" ישנו גז בכמות של 4.77 TCF (בשני הרישיונות יחדיו) בסבירות הטובה ביותר. בסבירות נמוכה ישנו גז בכמות של 3.29 TCF ובסבירות גבוהה - 6.24 TCF (טריליון רגל מעוקב). לשם ההשוואה, תגלית "תמר" הינה בגודל של 8.4 TCF.

אם בודקים את ההסתברות הטובה ביותר - 4.77 TCF - הרי שמדובר בכמות נמוכה יותר מהערכת השווי הקודמת של צ'פמן שדיברה על 5.71 TCF. הערכת השווי הקודמת פורסמה בספטמבר, כך שבתוך 3 חודשים "הצטמק" היקף הגז ברישיונות "מירה" ו"שרה" בכ-1 TCF - על בסיס אותם סקרים תלת-מימדיים - מה שיכול להעיד גם על חוסר רצינות בהערכות השווי הללו ומכאן על כובד המשקל שיש לייחס להן.

צ'פמן מציינת גם בהערכת השווי הנוכחית כי ישנו סיכוי של 40% להפקה מסחרית מהרישיונות הללו, לעומת 30% בהערכת השווי הקודמת. היא גוזרת לרישיונות שווי של 7 מיליארד דולר, נמוך מ-7.68 מיליארד דולר בהערכת השווי הקודמת שבוצעה בספטמבר.