ספורט ב-HD, ממש לא מה שחשבנו

שידורי ספורט הם הסיבה החמישית בלבד לצפייה בתכני HD באירופה; ההעדפות של הציבור לשימוש ב-HD הן קודם כל לצפייה בסדרות, סרטים בטלוויזיה, סרטי DVD ומשחקי מחשב

למרות ששידורי ספורט נחשבים לאחת הסיבות העיקריות למעבר צופים לפלטפורמת ה-HD בעולם, מתברר שבכל הקשור להעדפות צפייה הספורט עדיין אינו חביב הקהל. מסקר מקיף שנערך בידי Ofcom, רגולטור התקשורת הבריטי, עולה כי בבריטניה אירועי הספורט נמצאים במקום החמישי בלבד מבחינת העדפות צפייה ב-HD - רק 27% מאלו שמחזיקים בממירי HD בבית דיווחו כי הם רואים שידורי ספורט באמצעותם.

ההעדפה העיקרית בבריטניה לשידורי HD היא ל"תוכניות אחרות בטלוויזיה" (48% מאלו שמחזיקים ממירי HD), אחר כך סרטי טלוויזיה ב-HD (בסה"כ 34%), סרטים ב-DVD או במכשירי בלו-ריי (30%) ומשחקי מחשב ב-HD במקום הרביעי (29%).

התמונה לא שונה גם בחלקים אחרים באירופה: בצרפת הספורט מדורג רק במקום החמישי מבחינת העדפות לצפייה ב-HD, כאשר רק 33% מבעלי ממירי ה-HD בצרפת משתמשים בהם לצפייה בספורט.

עם זאת, בארה"ב משתמשים יותר אנשים בפלטפורמת ה-HD לצפייה בשידורי ספורט: 52% מכלל הציבור האמריקני שמחזיק בממירי HD גם רואה באמצעותו תכנים ספורטיביים, עדיין נמוך בהשוואה ל"תוכניות אחרות" שמחזיקות צפייה ב-76% מהבתים.

מהמחקר עולה כי מבין הערוצים הממלכתיים שמשדרים ב-HD, בספרד מחזיק השידור הציבורי בנתח הגדול ביותר של שידורי ספורט מתוך סך התוכניות שלו - 13% מכלל השידורים ב-2009 בערוצים הממלכתיים בספרד היו שידורי ספורט; לעומת 8% בבריטניה, 6% בגרמניה, 5% באיטליה ו-3% בצרפת.

מחוץ לשווקים הגדולים: בשבדיה, 10% מזמן השידור של הערוצים הציבוריים ב-HD אלו שידורי ספורט, 9% בהולנד, 5% באירלנד ו-3% בפולין.