10 שנות מאסר לגנב כרטיס האשראי של הרמטכ"ל אשכנזי

רב"ט לואיס מסקוטה הורשע בגניבת כרטיס האשראי של הרמטכ"ל והעברת פרטיו לעבריינים ■ השופטים: "הוא רמס כללי מוסר והעז לפגוע באופן קשה בחייל צה"ל כדי לגנוב את נשקו"

בבית הדין הצבאי בקסטינה נגזרו היום (א') 10 שנות מאסר בפועל על לואיס מסקוטה, חייל צה"ל שגנב את כרטיס האשראי של הרמטכ"ל גבי אשכנזי.

"הנאשם רמס כללי מוסר והתנהגות והעז לפגוע באופן קשה בחייל צה"ל כדי לגנוב את נשקו, וזאת באופן מתוכנן", כתבו השופטים בהחלטתם. "התקשינו לקבל את טענתו כי פעל בגלל איומים".

בחודש מארס השנה הודה והורשע מסקוטה במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. בכתב האישום המתוקן הוא הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סיוע לסחר בנשק ושוד בנסיבות מחמירות.

רב"ט מסקוטה, בן 20 מרעננה, גנב את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל אשכנזי, העביר אותם לעבריינים, והצליח להביך את הצבא כולו.

בשיחה מתוך תא המעצר תיאר מסקוטה איך נכנס ללשכה הרגישה ביותר במדינה, איך גם חיילים נוספים צילמו את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל ואת תעודת החוגר שלו, ואיך לא היתה לו ברירה, לדבריו, אלא למכור את הפרטים לעבריינים.

כתב אישום המתוקן נגד החייל בן ה-20, שעשה צחוק מנוהלי האבטחה והשמירה בלשכת הרמטכ"ל, כולל גם אישומים נגד הנאשם ששידל את מסקוטה לסחור בנשק. הנאשם השני הודה והורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וסחר בנשק.

בראיון מתא המעצר סיפר מסקוטה כי לא היה החייל היחיד שבא במגע עם הכרטיסים הרגישים של הרמטכ"ל שהיו מונחים ללא השגחה על שולחן המזכירה. הוא גם התוודה כי ניצל פירצה זו וצילם את כרטיס האשראי של אשכנזי ואת תעודת החוגר שלו כ-5 חודשים לפני חשיפת הפרשה.

מסקוטה עלה לארץ מארגנטינה לפני 4 שנים. זמן קצר לאחר מכן הכיר את יעל, גם היא עולה חדשה מארגנטינה. לפני שנה עברו השניים להתגורר יחד, ולפני 3 חודשים היא בישרה לו כי היא בהיריון,והם החלו לתכנן את החתונה.

מסקוטה ובת-זוגו נקלעו עם הזמן למצוקה כלכלית, מכיוון שמשכורתה של יעל כסייעת בגן-ילדים לא הספיקה לממן אותם. את המצוקה הזאת זיהו מספר ערבים ישראלים שהכירו את מסקוטה מהעבר, והחליטו לנצל את המצוקה הזו ולסחוט אותו.

לדברי מסקוטה, הוא הכיר בחור ערבי שנהג להלוות לו כסף כאשר היה במצוקה. לדבריו, יום אחד הבחין אותו בחור בתמונה של הכרטיס של אשכנזי במכשיר הסלולרי שלו והחליט כי הוא מעוניין לשים את ידיו על הכרטיס.

עוד לפני הפריצה ללשכת הרמטכ"ל הסתבך מסקוטה בגניבת אקדח ושני רובי אם-16. באחד המקרים תקף חייל, אח שכול, ופצע אותו באורח חמור.

האם היה מסקוטה קורבן תמים וחסר אונים שנפל ברשתם של גורמים עבריינים, או בחור אלים שלא ידע גבולות? לדבריו, כל המעשים שבוצעו היו בעקבות מסכת איומים קשה, וכל העבירות נבעו מכיוון שפחד לגורל משפחתו.