"ששינסקי - מכשול; מדברים על היזמים כעושקי הציבור"

שר התשתיות בהתקפה חריגה בוועידת ישראל לעסקים: "אני כועס; העיכוב בתמר בלתי נסבל - יש מסלול תמר ויש מסלול ששינסקי" ■ "להאשמות כנגד המשקיעים יש צליל פלילי"

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, יוצא היום במתקפה חריגה בחומרתה כנגד ועדת ששינסקי, משרד האוצר והמעורבים במאבק להעלאת תמלוגי המדינה מקידוחי הגז והנפט.

בפנל בנושא בוועידת ישראל לעסקים אמר לנדאו: "בישראל בתחום הגז הטבעי מתחוללת מהפכה בשנים האחרונות אבל חשוב לא לחלק את העור לפני שהדב ניצוד. יש בלוויתן סימנים מעודדים ואנחנו מקווים שיש שם גז טבעי אבל זה עדיין רק נראה - טרם הגענו לשם".

"אם לא נגיע לארץ הגז המובטחת, זו לא תהיה גזירה משמים אלא מעשה ידי אדם. אנחנו במשרד התשתיות עושים מאמצים להמשיך ולהבטיח את משק הגז הישראלי. עד 2013 צריך לחבר את תמר למרי B ואנחנו לא רוצים שהזמן יתבזבז על ועדות חריגה וכו'".

"מה היה קורה אם היו מקימים את הוועדה עוד 15 שנה?"

לדבריו של לנדאו, שהיה נחרץ מתמיד היום, "ועדת ששינסקי היא מכשול".

לנדאו הוסיף ואמר: "אני חושב שיש מקום לבחון את גובה התמלוגים למדינת ישראל אני רק תמה על מועד הקמת הוועדה. אני כועס. מה היה קורה אם את הוועדה היו מקימים עוד כמה שנים? ממילא כתוב בהמלצות הביניים שאת ההכנסות נראה עוד 15 שנה".

לדבריו, "יש מסלול ששינסקי ומסלול תמר - המאבק שלנו הוא להמשיך במסלול תמר. המשימה החשובה ביותר היא לחבר את תמר לתשתית הגז של מדינת ישראל עד 2013. אני אעשה כל מאמץ שלא יהיה עיכוב בתמר כי לעם ישראל מגיע ליהנות מאוצרות הטבע. חשוב לייצר חשמל נקי וזול לתועלת כל עם ישראל.

"בלי מרי B, הסכנה היא שהספק הישראלי לא יגיע ונסתמך על ספק מצרי זר. מרי B צפוי להתדלדל כבר ב-2013 ועלינו להתכונן. יש כאן אי ודאות סביב פרויקט שהתחיל בכללים מסוימים, ועתה טרפו אותם ואמרו ליזמים שעכשיו רוצים לבדוק את הכללים".

באופן נקודתי באשר לקידוח תמר הוסיף לנדאו כי הוא דואג ואמר: "אם יש מילה שעולם הבנקאות לא סובל היא אי ודאות, וגם משק האנרגיה סובל מכך. חברות שתלויות בגז מתמר נמצאות גם בבעיה והן תלכנה להסכמים עם ספק לא ישראלי ומאגר הלקוחות הפוטנציאלי של תמר הולך ומתדלדל ולכן גם קצב ההכנסות ילך ויקטן וכך גם הכדאיות של מלכתחילה לפתח את תמר".

את דבריו בעניין זה סיכם לנדאו בצליל חריף במיוחד ואמר: "העיכוב בפיתוח שדה תמר הוא בלתי נסבל - מדברים על היזמים בצליל פלילי אפילו של טייקונים ועושקי ציבור, ואני רוצה להגיד שאנחנו בעד שיזמים ירוויחו והרבה. יש ליצור אווירה שיזמים מכל העולם יבואו לישראל להרוויח".

"התערבותו של ראש הממשלה מחוייבת המציאות"

השר לנדאו טען כי דרש כבר ביום ה' האחרון מראש הממשלה נתניהו להתערב באופן דחוף בנושא.

"התערבותו של ראש הממשלה מחויבת המציאות. פניתי אליו בחמישי האחרון וקראתי לו להתערב עכשיו. ההכרעה של ראש הממשלה דרושה עוד השבוע, אפילו היום ולא בסוף החודש. האחריות מוטלת על כתפיו של מר נתניהו ואני מצפה להתערבותו", סיכם שר התשתיות.

קובעים את סדר היום של 2011: ועידת ישראל לעסקים - כל הדיווחים