ח"כ חסון באולטימטום לנתניהו: וע' חקירה לשריפה בכרמל

אם לא יקים - תעשה זאת הוועדה לביקורת המדינה ■ חסון: "ראש הממשלה צריך להתעשת ולהתעלות מעל צרכיו הפוליטיים לטובת הצלת חיי אדם"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), שיגר הבוקר מכתב לראש הממשלה בקריאה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי השריפה בכרמלבמסגרת החלטת ממשלה, על מנת למנוע מהכנסת לעשות זאת. "לאור הדוח החמור, הדרך היחידה להשיב את האמון הציבורי במערכות השלטון ובמקבלי ההחלטות במדינת ישראל היא באמצעות הקמת ועדת חקירה ממלכתית", כתב חסון לבנימין נתניהו.

"רק לוועדת חקירה ממלכתית, הכוללת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, יש הסמכות המקצועית לגבש מודל חדש וטוב למערך הכבאות, והסמכות המשפטית להצביע על אחראים ולהסיק מסקנות אישיות. אני סבור כי ראוי שהממשלה תחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית על פי חוק ועדות חקירה, וזאת בשל המשקל והחשיבות הציבורית של הקמת ועדת לבחינת היערכות שירותי הכיבוי וההצלה לשעת חירום, במיוחד לאור אסון השריפה בכרמל".

חסון הבהיר במכתבו כי אם יודיע ראש הממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית עד לדיון שתקיים הוועדה לביקורת המדינה בנושא ביום שלישי, יסיר את הנושא מסדר יומה של הוועדה. יש לציין כי יש בסמכותה של הוועדה להכריז על הקמת ועדת חקירה, אולם לפי שעה לא קיים רוב בוועדה לדרישה שכזו.

בסיור שקיימה הבוקר הוועדה באיזור הכרמל לקראת ההכרעה על הקמת ועדת חקירה אמר חסון: "ועדת חקירה ממלכתית היא צורך לאומי וצו השעה. ראש הממשלה צריך להתעשת ולהתעלות מעל צרכיו הפוליטיים לטובת הצלת חיי אדם. אם נתניהו יעלה הצעת החלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית במסלול הממשלתי, אסיר את הנושא מסדר יומה של הכנסת. אם לא יעשה כן, תיאלץ הכנסת להקים ועדה שכזו".

מנגד, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), אמר כי אין להציב לראש הממשלה אולטימטום. "מה שנדרש כעת זה לא עוד ועדות חקירה ובדיקה. מה שדרוש לכל הנפגעים הוא ביצוע של דוח מבקר המדינה ויישומו. אנחנו צריכים לפקח ולדאוג שכל ההחלטות שקיבלה ממשלת ישראל בשבוע שעבר, יבוצעו בשבועות ובחודשים הקרובים. אין עכשיו זמן לוויכוחים, אלא לביצוע", אמר אקוניס.

גם ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) הביע התנגדות להקמת ועדת החקירה הממלכתית, וזאת בניגוד לעמדת שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי ."אני חושש מאוד שנגלה גם באסון הבא כמה אנחנו לא מוכנים", אמר מיכאלי.