דלק נדל"ן במגעים למכירת קניון עכו בעד 80 מ' ש'

החברה בוחנת נוסף לכך הצעות לרכישת אלעד מגורים ישראל תמורת 350 עד 400 מיליון שקל

מכירת החיסול של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה נמשכת. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת מו"מ מתקדם למכירת קניון עכו תמורת 70-80 מיליון שקל. זאת בהתאם לתוכנית האסטרטגית שהציגה בתחילת החודש, למכירת כל נכסיה בישראל ובקנדה, במקביל להנפקת זכויות וגיוס אג"ח מגובות בביטחונות.

דלק נדל"ן רכשה בשנת 2006 את קניון עכו תמורת 53 מיליון שקל. בנכס מרכז מסחר ומשרדים, בשטח של כ-13 אלף מ"ר, מתוכם כ-7,000 מ"ר המושכרים למשרדי ממשלה והיתר מושכרים לחנויות ולרשתות שונות, בחוזי שכירויות ארוכי טווח. בסך הכול משתרע הקניון על פני שטח של כ-24 דונם במקום מרכזי בעיר, ומניב הכנסה שנתית של יותר מ-6 מיליון שקל בשנה.

דלק נדל"ן פיתחה את הנכס מאז רכישתו. אם הממשלה תחתום על הארכת חוזה השכירות, שווי הקניון יעלה משמעותית.

דלק נדל"ן, בניהולו של ערן מיטל, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בצפון אמריקה ובמערב אירופה, באמצעות החברה הבת DGRE, ובתחום הנדל"ן למגורים בישראל באמצעות חברת אלעד ישראל מגורים הפרטית (לשעבר דנקנר השקעות), שתמוזג בקרוב לתמיר פישמן נדל"ן הציבורית.

לאלעד מגורים ישראל כמה פרויקטים בישראל תחת המותג "דנקנר", אך גולת הכותרת היא שוק בצלאל, וקרקע בשיכון בבלי. ל"גלובס" נודע, כי במקביל לקידום המיזוג עם תמיר פישמן, בוחנת דלק נדל"ן הצעות נוספות שקיבלה לרכישת אלעד מגורים ישראל תמורת 350 עד 400 מיליון שקל.

את הרבעון השלישי של השנה סיימה דלק נדל"ן בהפסד של 138 מיליון שקל ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 364 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 1.1 מיליארד שקל ב-2009 כולה. עד סוף 2012 נדרשת דלק נדל"ן לפרוע אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ועוד כ-600 מיליון שקל לבנקים. הגירעון בהון העצמי של החברה מסתכם ב-1 מיליארד שקל.