מניית היום: חברת ביומד המזנקת בעקבות הסכם חשוב

בתקופת ההסכם, תקבל אבוג'ן כ-20 מיליון דולר בצורה של מקדמה ותשלומי מחקר שנתיים ■ בנוסף, באייר תשקיע 12 מיליון דולר בחברה לפי 7 דולר למניה

חברת אבוג'ן , הפועלת בתחום של שיפור תכונות בצמחים באמצעות טכנולוגיות גנומיות, ו-Bayer CropScience , מובילה עולמית בייצור ושיווק זרעים בעלי תכונות משופרות, הודיעו היום על חתימת הסכם שיתוף פעולה בן חמש שנים להאצת פיתוח של זני חיטה משופרים.

שיתוף הפעולה יתמקד בשיפור תכונות של העלאת יבול, עמידות לתנאי עקה סביבתית (כגון יובש), ניצול טוב יותר של דשנים וכן תכונות נוספות בחיטה, תוך שילוב של שיטות טיפוח מתקדמות והשבחה גנטית. לבאייר תהיה זכות בלעדית לשיווק ומסחור בחיטה של תוצרים שיפותחו במסגרת שיתוף פעולה זה.

שיתוף הפעולה עליו מודיעות היום החברות מחזק שותפות מתמשכת בין החברות, אשר החלה בשנת 2007 והורחבה בשנת 2009, להעלאת תפוקה ויבול באורז.

במקביל, חתמו שתי החברות על הסכם לפיו באייר תשקיע כ-12 מיליון דולר באבוג'ן, לפי מחיר של 7 דולר למניה. בעקבות הדיווחים רושמת מניית אבוג'ן עלייה חדה במחזור גבוה.

במסגרת שיתוף הפעולה, אבוג'ן תעשה שימוש בטכנולוגיות הגנומיות המיחשוביות שלה לזיהוי תכונות לשיפור יבול, עמידות לתנאי עקה סביבתית (כגון יובש), ניצול טוב יותר של דשנים ותכונות נוספות בחיטה.

באייר תעשה שימוש ביכולות המוכחות שלה בתחומי טיפוח זרעים ופיתוח מוצר כדי לשלב את התכונות, אשר יזוהו על ידי אבוג'ן, במסגרת תוכניות המחקר והפיתוח שלה במטרה לפתח זני חיטה משופרים. זני חיטה משופרים אשר יפותחו במסגרת שיתוף הפעולה ימוסחרו על ידי Bayer CropScience.

אבוג'ן תקבל כ-20 מיליון דולר בצורה של מקדמה ותשלומי מחקר שנתיים במשך תקופת ההסכם. כמו כן, זכאית החברה לתשלומים בהתאם לעמידה באבני דרך וכן תמלוגים מהכנסות עתידיות של באייר כתוצאה ממכירת זני חיטה משופרים שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה.

לדברי עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן: "אנו מאמינים כי מאמץ משותף זה יביא לתרומה משמעותיות במענה לצרכים של תעשיית החיטה. היבט ייחודי של שיתוף פעולה זה הינו השילוב הסינרגטי של שתי גישות לשיפור תכונות בחיטה: שיטות טיפוח מתקדמות וביוטכנולוגיה. אנו צופים כי שילוב שתי גישות אלו בתוכנית שיתופית אחת, תוך ניצול מערך הטכנולוגיות הגנומיות המובילות של אבוג'ן והניסיון המוכח של Bayer CropScience בפיתוח מוצר, יביא לתוצאות משמעותיות בשיפור חיטה."