הקרב על צורן: לוי גרצברג ועוזיה גליל מורידים את הכפפות

טוענים במכתב למשקיעים: "רמיוס מבקשת מכם להעביר את השליטה בצורן בלי לשלם פרמיה" ■ רמיוס, גוף מוסדי אמריקני, מחזיק ב-8% ממניות צורן ומתכנן הפיכה בדירקטוריון

ד"ר לוי גרצברג ועוזיה גליל יוצאים למאבק. גרצברג, מייסד ומנכ"ל מפתחת השבבים צורן(סימול: ZRAN), וגליל, היזם הוותיק שמשמש כיו"ר החברה, שלחו לבעלי המניות של צורן מכתב ארוך, שבו פירטו את הסיבות שבגינן, לדעתם, על המשקיעים להתנגד לכוונת Ramius לבצע הפיכה בחברה.

רמיוס, גוף מוסדי אמריקני, מחזיק ב-8% ממניות צורן ומתכנן הפיכה בדירקטוריון; לטענת רמיוס, הדירקטוריון לא משגיח ומאפשר להנהלה "לבזבז כסף במרדף אחר צמיחה" בתחומים שאינם רווחיים, בעיקר טלוויזיות דיגיטליות (DTV).

צורן פרסמה בשבוע שעבר תגובה לדרישת רמיוס, ובה ציין גרצברג כי "לצורן יש דירקטוריון חזק, מנוסה וממוקד ביצירת ערך למשקיעים". אתמול העבירה צורן לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) דיווח מפורט, שכולל כאמור מכתב למשקיעים. "רמיוס פתחה בהליך במטרה להזיז בלי כל סיבה שישה חברי דירקטוריון, ולהחליף אותם באנשים מטעמה", כותבים גרצברג וגליל. "בקצרה, רמיוס מבקשת מכם להעביר את השליטה בחברה בלי לשלם פרמיה או לספק דרך קונקרטית לבניית ערך". לדבריהם, רמיוס מתמקדת בטווח הקצר, בעוד שהנהלת צורן מתמקדת בטווח הארוך.

"רמיוס מתמקדת בטווח הקצר"

בכל הקשור לתחום ה-DTV, צורן מודה שהשוק נמצא בירידה, אך טוענת שרמיוס מתעלמת מהתוכניות של צורן להתגבר על אתגרי התחום. גרצברג וגליל מציינים שצורן השקיעה רבות בפיתוח מוצרים חדשים, ועד סוף 2011 היא מצפה לזכות בחוזי-תכנון (Design wins) מיצרני טלוויזיות מהשורה הראשונה, והתחום יהיה גורם משמעותי בתרומה לרווחיות מ-2012. "אנחנו מאמינים שעזיבת תחום ה-DTV אינה האינטרס של משקיעי צורן", הם כותבים. רמיוס מעריכה את ההכנסות מהתחום בשנה הבאה ב-30-50 מיליון דולר, אך צורן אופטימית יותר ומצפה ליותר מ-75 מיליון דולר.

לדברי השניים, רמיוס, שנכנסה להשקעה בצורן לפני שבעה שבועות, לא יצרה מאז דיאלוג עם ההנהלה והדירקטוריון כדי להבין את האסטרטגיה של צורן. "אם הייתה עושה זאת, היא הייתה יודעת שצורן מיישמת תוכנית קיצוץ עלויות כדי להשיג צמיחה ורווחיות", הם כותבים. הם מזכירים שלמשקיעים יש אפשרות לבחור דירקטורים באסיפה השנתית, ומוסיפים: "עכשיו זה לא זמן טוב להנהלה להיות מוטרדת מפעילות רמיוס, כי זה זמן קריטי ל-Turnaround של החברה, ולהשגת התחייבויות מלקוחות למוצרים חדשים".

צורן מספקת גם נתונים על תגמולי הדירקטורים וההנהלה. גליל זכה ב-2009 לתגמולים של כ-127 אלף דולר, מהם כ-84 אלף דולר באופציות. גרצברג קיבל ב-2009 כ-1.6 מיליון דולר - כרבע מהסכום שכר, והיתר תגמול מבוסס אופציות. סמנכ"ל הכספים, קרל שניידר, ומנהל הפיתוח העסקי, ד"ר יצחק שנברג, קיבלו תגמולים של כ-530 אלף דולר כל אחד ב-2009.