ניצחון לברקוביץ': ביהמ"ש ביטל סעיפים בתקנון המשמעת של ההתאחדות

המחוזי קבע כי שלילת זכות הערעור מאדם שהושעה ל-3 חודשים ויותר אינה חוקית ■ בעקבות כך יחזור אייל ברקוביץ' ללמוד בקורס הפרו - ויוכל לערער על עונש ההרחקה שלו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק היום (ד') כי חלקים מתקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל אינם חוקיים, בכל הנוגע לערעור של בעלי תפקידים על עונשי הרחקה. הפסיקה, שניתנה על-ידי השופט איתן אורנשטיין, ניתנה בעקבות בקשתו של אייל ברקוביץ' לאפשר לו לערער על הדחתו מקורס הפרו של ההתאחדות לכדורגל. המשמעות הנוספת של ההחלטה היא שברקוביץ' יוכל לחזור לקורס מאמני הפרו, עד לדיון בענייניו בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

הפרשה החלה לפני כחודשיים, כאשר ברקוביץ' הורחק לשבעה חודשים מפעילות על-ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעוון העלבה וביזוי המערכת השיפוטית. כנגזר מכך הודח ברקוביץ' גם מקורס הפרו לכל תקופת ההשעיה. מברקוביץ' נשללה הזכות לערער על ההחלטה לבית הדין העליון של ההתאחדות, מאחר שתקנון ההתאחדות הנוכחי שולל את זכות הערעור מאדם שנענש בהרחקה של למעלה מ-3 חודשים.

בהחלטתו כתב השופט אורנשטיין כי "תקנון המשמעת של ההתאחדות, בנוגע לערעור על החלטות בית הדין המשמעתי, כולל הוראות העומדות בסתירה לחוק הספורט, כמו גם לחוק היסוד, ללא עיגון, עד כי אין מנוס אלא להורות על בטלותן".

השופט אף המליץ בסוף דבריו להתאחדות לשקול גם "תיקון התקנון בעניינים נוספים בקשר עם שלילת זכות הערעור, עליהם הצבעתי בפסק הדין".