בנק לאומי בוחן פתיחת סניף במזרח אסיה

האפשרויות הנבחנות - הרחבת הנציגות בהונג קונג ואולי פתיחת סניף מקומי, או פתיחת סניף/נציגות בסינגפור

בנק לאומי בוחן פתיחת סניף במזרח אסיה. האפשרויות הנבחנות - הרחבת הנציגות בהונג קונג ואולי פתיחת סניף מקומי, או פתיחת סניף/נציגות בסינגפור. את עבודת המטה מוביל סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה הבינלאומית, צבי איצקוביץ', ונבדקות דרכי הפעולה האפשריות על מנת להעמיק את פעילות לאומי במזרח אסיה. מנכ"ל לאומי היא גליה מאור.

למתחרה הגדול, בנק הפועלים , יש סניף בסינגפור ונציגות בהונג קונג דרך החברה-הבת פועלים שוויץ. הפועלים פתח את סניף סינגפור כבר לפני שלוש שנים. באחרונה החליט דירקטוריון לאומי כי על הבנק להרחיב את פעילותו במזרח הרחוק.

"בעולם החדש, שבו המזרח הופך למעצמה על חשבון המערב, האסטרטגיה הבינלאומית שלנו מבוססת על הכלל של Follow your customer, כלומר, באשר יפנה הלקוח, אנו איתו. המשמעות היא שככל שהפעילות במזרח תגדל, כך לאומי יגדיל את הכיסוי שלו בחלק זה של העולם, בכדי להמשיך ולשרת את לקוחות הבנק", אמר השבוע יו"ר לאומי, דוד ברודט, בנאומו ב"ועידת ישראל לעסקים 2010" של "גלובס".

ללאומי פעילות בינלאומית ענפה, הכוללת חברות-בת בארצות הברית, בריטניה, שוויץ, לוקסמבורג ורומניה. עם זאת, כאמור נוכחות לאומי במזרח הרחוק קטנה מאוד. שלוחות חו"ל תרמו לרווחי לאומי מתחילת השנה 69 מיליון שקל. לאחר קיזוז הפרשי שער, עמדה התרומה לרווח של הפעילות הבינלאומית על 29 מיליון שקל - כ-1.5% מרווחי הבנק. הרווח הנקי של השלוחות בתקופה זו היה כ-25 מיליון דולר.