הקמפיין הפרטי של עו"ד יורי גיא-רון

למי שהחמיץ: הנה מבחר מפעילותו של יו"ר לשכת עוה"ד המכהן והשואף לחזור ולהיבחר

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, עובד קשה בימים האחרונים. לא רק בניהול הלשכה, אלא גם בעשיית יחסי ציבור לעצמו. יחד עמו עובדת גם דוברת לשכת עורכי הדין, עו"ד שמרית רגב.

בשבועות האחרונים לא עובר יום בלי שהלשכה מפיצה הודעה על פעילות זו או אחרת של ראש הלשכה. העיניים בלשכה נשואות ככל הנראה לכיוון יוני 2011, אז יתקיימו בחירות למוסדות הלשכה - כולל לתפקיד ראש הלשכה.

מערכת הבחירות כבר החלה לחלחל לפעילותם של מי שרואים את עצמם כמועמדים לתפקיד - גיא-רון עצמו וכן עו"ד דורון ברזילי, יו"ר ועד מחוז תל-אביב של הלשכה. גיא-רון עושה שימוש במנגנון הלשכה באמצעות הדוברת והיועץ האסטרטגי, שעלויותיהם ממומנות ממיסי חברי הלשכה, לטובת יחסי הציבור שלו עצמו.

יצוין כי זה אינו המקרה הראשון שבו בעלי תפקידים ציבוריים משתמשים במשאבים ציבוריים לצרכיהם האישיים.

מערך הדוברות של הלשכה כולל דוברת במשרה מלאה שעובדת בשעות הבוקר, דובר נוסף המועסק בשעות אחר-הצהריים וכן יועץ אסטרטגי חיצוני. לא כל ההודעות שמפיצה הלשכה מתפרסמות בסופו של דבר בעיתונים. לטובת מי שהחמיץ, הנה מבחר מפעילותו הנמרצת של הראש בשבועות האחרונים:

בשבוע שעבר, למשל, התארח גיא-רון בפורום החי של אתר ynet בנושאי "מערכת המשפט, מקצוע עריכת הדין ובכלל". הודעה בנושא הופצה במייל לכלל עורכי הדין חברי הלשכה.

בנוסף נאם גיא-רון בטקס ההסמכה של חברי הלשכה החדשים. נאומו הופץ באי-מייל על-ידי הדוברת; לאחר מכן כתב גיא-רון מכתב לראש הממשלה בנושא שביתת הפרקליטים, ומכתבו נשלח במקביל לעיתונות; ביום ראשון עמד גיא-רון בראש משלחת של נציגי הלשכה שיצאה ליערות הכרמל לראות מקרוב את נזקי השריפה ו"להביע הזדהות". תמונות מהאירוע נשלחו לפרסום בעיתונות.

לפני שבועיים פירסם גיא-רון הודעת מחאה בעקבות מכתב הרבנים הקוראים שלא להשכיר דירות לערבים. "כמי שעומד בראש הלשכה, השתדלתי מלפעול או להתבטא באופן שעשוי לייצג רק חלק מחברי הלשכה", הוא כתב, "אך יש רגעים שמישהו מגדיש את הסאה".

עוד מלפני שבועיים: הדוברת הכריזה על אישור ההסדר בין לשכת עורכי הדין לבין לשכת שמאי המקרקעין, ביוזמתו של גיא-רון כמובן; הדוברת הודיעה על יום עיון שיתקיים בחיפה, ודברי ברכה בו יינשאו על-ידי גיא-רון.

וביום רביעי לפני שבועיים השתתף גיא-רון בדיון בוועדת החוקה בכנסת, בהצעת החוק לשינוי הרכב מוסדות הלשכה, הצעה שגיא-רון מתנגד לה בחריפות. דבריו נמסרו אחר-כך כ"תגובת הלשכה" בהודעה שהפיצה הדוברת; יומיים קודם לכן השתתף גיא-רון בדיון אחר בכנסת, בוועדת העבודה והרווחה, בנושא שביתת הפרקליטים.

לפני סיום הדיון ביקש גיא-רון את זכות הדיבור ואמר מספר משפטים בישיבה. בהודעה שהפיצה הדוברת גיא-רון הוא היחיד המצוטט; בעקבות דבריה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש על נזקי שביתת הפרקליטים, מיהרה הדוברת לשגר הודעה ולפיה גיא-רון מצטרף לדבריה, וקורא לראש הממשלה להתערב. ועוד ועוד.

פסטינגר: "שימוש פוליטי"

"זה חמור שגיא-רון עושה שימוש פסול ופוליטי במנגנון הלשכה, על מנת לקדם את ריצתו לראשות הלשכה", אומר חבר הוועד המרכזי, עו"ד יראון פסטינגר. "מדובר בבזבוז לא סביר של משאבי החברים על חשבון מסי החבר. ככל שמתקרב מועד הבחירות, אני מניח שהדוברת תוציא 3 הודעות ביום על פעילותו. כל מערך היחצ"נות המנופח והבזבזני מוחזק כדי לטפח את תדמיתו הציבורית של גיא-רון, אבל כנראה גיא-רון איננו טום קרוז, ומדובר באמת במשימה בלתי אפשרית".

הלשכה: עדכון מחויב

דוברת הלשכה מסרה בתגובה כי "ראש הלשכה הוא מוסד סטטוטורי שנבחר ישירות על-ידי עשרות אלפי חברים. עדכון בדבר מעשיו ופעילויותיו של ראש הלשכה הינו חלק מהעבודה השוטפת של הלשכה, שאיננה רק לגיטימית אלא גם מחויבת כחלק ממטרות עבודתו של מנגנון הלשכה. הלשכה עושה ככל יכולתה להמשיך ולעדכן את החברים בפעילות המגוונת והשוטפת".