ברקליס מריע לרציו ולדלק אנרגיה: רציו בדרך לזינוק של 60%

האנליסט דיויד קפלן מעניק מחיר יעד לרציו של 80 אגורות ויעד של 1,805 שקל למניית דלק אנרגיה ■ אבנר ודלק קידוחים זוכות ל"תשואת שוק" וישראמקו ל"תשואת חסר"

רגע לפני התוצאות ב"לוויתן" וברקע הזירה הרותחת של ועדת ששינסקי, משיק הבוקר (ה') ענק הבנקאות ברקליס סקירה מקיפה ורחבה על שוק הגז והישראלי, עם המלצות קונקרטיות למשקיעים.

נתחיל מהשורה התחתונה: ברקליס מעניק המלצת "תשואת יתר" לדלק אנרגיה ולרציו , "תשואת שוק" לאבנר ודלק קידוחים ו"תשואת חסר" לישראמקו .

האנליסט דיויד קפלן מעניק לדלק אנרגיה מחיר יעד של 1,805 שקל למניה, זינוק של כ-30% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסת תל אביב. לדברי קפלן, דלק אנרגיה היא המגוונת מכל מניות הנפט והגז בישראל והצירוף של מחזורים קטנים יחסית וסחורה צפה רבה מוסיפים לאטרקטיביות שלה. בברקליס מציינים עוד את ההון האנושי הנדיר בחברה, בראשותו של המנכ"ל גדעון תדמור.

לרציו מצמידים בברקליס מחיר יעד של 80 אגורות ליחידת השתתפות, קפיצה של כ-60% על מחיר הבסיס. קפלן מציין כי רציו היא "השחקנית הטהורה" ביותר של "לוויתן" והמחזורים היומיים בה - 22 מיליון שקל - מצביעים על עובדת היותה אטרקטיבית בעיני המשקיעים והשחקנים בשוק. יתרה מזאת, על פי קפלן היא בעלת הסיכון הרב ביותר אבל גם הנהנית הגדולה ביותר בסקטור הגז הישראלי במקרה של הצלחה ב"לוויתן".

רציו, מזכיר קפלן, הרבה יותר מגוונת ממה שהשוק מעריך, והוא מזכיר כי רק לאחרונה הודיעה השותפות על השלמת המבחנים הסייסמיים ברישיון "גל" כאשר התוצאות צפויות להתפרסם בסוף הרבעון הראשון של 2011.

ישראמקו - זו שיש לה הכי הרבה מה להפסיד

אבנר ודלק קידוחים זוכות למחירי יעד של 2.98 שקל ו-14.55 שקל ליחידה, בהתאמה. על פי ברקליס, הודעת החברה לישראל, בז"ן וכי"ל מתחילת השבוע על רכישת גז טבעי מ-EMG המצרית רק ממחישה את התנודתיות הרבה שמתלווה להשקעה ביחידות ההשתתפות של שתיהן, ולכן עדיפה השקעה בדלק אנרגיה. כמו כן, מציין קפלן כי תוצאות ועדת ששינסקי ישפיעו על השתיים במיוחד.

ישראמקו זוכה למחיר יעד של 48 אגורות ליחידת השתתפות. על פי קפלן, ישראמקו היא "השחקן הטהור" ב"תמר" ולדעתו למאגר כולו יש את פוטנציאל ההפסד הגדול ביותר כתוצאה מהמלצות ועדת ששינסקי ויש לו את הזרזים הפחותים מכולם להצפת ערך.