פעם שלישית ברציפות: הפרסומת לבנק הבינלאומי - הזכורה והאהובה

גיאוקרטוגרפיה: הזירות הפרסומיות מתחממות בתחומי הבנקאות, הסלולר ומוצרי החלב

הפרסומת לבנק הבינלאומי, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ובכיכובו של אסי כהן, ממשיכה זה השבוע השלישי ברציפות להוביל את סקר הפרסומות הזכורות והאהובות.

שיעורי הזכירה של הפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד כעת על 13.3%. הפרסומת מציגה גם שיעורי אהדה הגבוהים בכ-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 23%.

ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מצביעה על התחממות בזירת התקשורת השיווקית, כאשר אנו עדים ל"מאבקים" צמודים בין מספר חברות בתחומים שונים - 3 הבנקים החזקים (הבינלאומי, הבנק הלאומי ובנק הפועלים), שתי חברות התקשורת (פלאפון ואורנג'), ושתי חברות מוצרי החלב (תנובה ושטראוס).

מעניין לציין כי בימים כתיקונם יש קשר הדוק בין היקף ההשקעה בפרסומת במדיה לבין שיעורי הזכירה והאהדה שהיא זוכה להם. ואולם, הפרסומת של בנק הפועלים, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO (למרות השקעה תקציבית ניכרת שהושקעה בפרסומות), נפלטה מרשימת הזכורות והאהובות כבר בשבוע שני לשידורה, דבר המוכיח כי השקעה בלבד איננה ערובה לזכירה ואהדה.

הפרסומת לאורנג', באמצעות משרד הפרסום המגזרי תל-אביב מוסקבה, היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון.

סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כ-2.3 מיליון דולר במחירי מחירון על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום. למרות ההשקעה הגדולה, הפרסומת איננה ממוקמת גבוה במיוחד לא בזכירות ולא באהדה: בזכירות ממוקמת הפרסומת במקום שישי, ובאהדה במקום תשיעי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עלה לעומת מספרן בשבוע שעבר, כאשר מספרן עומד על 289 (בהשוואה ל-286 בשבוע שעבר).

בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ניכרת עלייה ביחס לשבוע שעבר, כאשר השבוע הוא עומד על כ-33.5 מיליון דולר (לעומת כ-20.8 מיליון דולר בשבוע שעבר).

22
 22