שוקי אורן לרונן ברגמן: כעיתונאי הגון התנצל בפניי

החשב הכללי במשרד האוצר דורש מעיתונאי "ידיעות אחרונות" להתנצל על דברים שאמר השבוע בראיון ל"גלובס", בו כינה את אורן "דון קורליאונה"

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, דורש מהעיתונאי רונן ברגמן להתנצל על דברים שאמר בראיון ל"גלובס" השבוע. "לצערי, כעיתונאי בחרת לנצל את הנגישות הקלה שלך לעיתונות לצורך פגיעה אישית בוטה בי ובשמי הטוב, אשר נבנה בעמל רב ובמשך שנים רבות, ובאופן שיש בו כדי להוות עילה ממשית לתביעת דיבה, וכל זאת לקידום עניינך הפרטיים", כתב אורן לעיתונאי של "ידיעות אחרונות". "אין בכוונתי לפעול משפטית נגד אמירותיך, אולם אני משוכנע כי אחרי קריאת מכתבי זה והעובדות המפורטות בו, תבין כאדם הגון שיש מקום כי תתנצל על דבריך ותחזור בך".

בראיון שפורסם ב"גלובס" ("באוצר לא מבינים שצריך את החינוכית, כמו שלא הבינו שצריך מערך כיבוי יעיל", 12.12), על רקע דרישת החשכ"ל כי משרתו של רונן ברגמן כמגיש "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית תעמוד למכרז, כינה העיתונאי הבכיר את אורן "דון קורליאונה". ברגמן אמר כי הדרישה שיתקיים מכרז הינה רדיפה אישית שלו ושל דן מרגלית מטעמים לא ענייניים.

במכתב, שנשלח גם לעיתון "גלובס", כותב אורן: "מעבר להכפשות הישירות, הנך בוחר להציג תמונה כאילו אתה - לוחם החופש - נרדף על-ידי פקידים המתערבים ברגל גסה בענייני התוכן, והכול מתוך מניעים אישים. בנוסף, בחרת להוסיף לעניין זה נופך פוליטי, בכך שהתייחסת ישירות לראש הממשלה ושר האוצר הקודמים, שלדבריך הם 'חביבי הפקידים'. מכאן שבעצם בחרת להאשים אותי, שכפקיד ממשלתי אני משרת אינטרס פוליטי של ראש ממשלה ושר אוצר לשעבר כדי לפגוע בך אישית.

"בנוסף, במהלך הראיון השתמשת במושג 'סיכול מוקד'. לצערי, כל דרך ההתבטאות שלך קושרת אותי, החשב הכללי במשרד האוצר, לדרכי פעולה של משטרים אפלים, וזאת ללא שיש בידך ולו עובדה אחת שתקשור את האשמותיך ואמירותיך המופרכות אל המציאות או רחוק מזה - אל האמת".

ברגמן מסר בתגובה: "קיבלתי את המכתב ואני לומד אותו".