מערכת וירטואליזציה תיושם בבנק הפועלים ב-2 מיליון דולר

כולם מדברים על וירטואליזציה, כלומר תשתית תוכנה שמאפשרת לנצל את משאבי המחשוב הפיזי במספר גדול של מחשבים

כולם מדברים על וירטואליזציה, כלומר תשתית תוכנה שמאפשרת לנצל את משאבי המחשוב הפיזי במספר גדול של מחשבים. ובכל זאת, התוכנה עדיין לא מאומצת בארגונים גדולים בצורה מסיבית.

בישראל, שבה שיעור חדירת הטכנולוגיה הוא מתקדם יחסית, התוכנה נכנסת גם למקומות שמרניים מבחינה טכנולוגית, כגון בבנקים. ל"גלובס" נודע, כי בנק הפועלים ירחיב את התשתית הקיימת שלו עם טכנולוגיית וירטואליזציה שתוטמע על-ידי חברת שירותי המחשוב מטריקס ו-HP, על גבי שרתים של HP ותשתיות מחשוב אחרות.

הפרויקט, בהיקף של 2 מיליון דולר, מבוסס על מערכת של חברת VMware וכולל תוכנות המיועדות לשרתים ארגוניים, למחשבים אישיים וירטואליים וכן את מערכת ההפעלה של החברה לענן מחשוב - vSphere.

שוק הווירטואליזציה נשלט באופן מוחלט על-ידי VMware, לה 80% ממנו באופן גלובלי, והיא עדיין הבחירה המועדפת על רוב הלקוחות. החדירה של מיקרוסופט היא איטית ואולי אף מאכזבת את מי שציפה שענקית התוכנה תספק אלטרנטיבה אמיתית בטווח קצר.

עם זאת, הסטטיסטיקה מראה שמיקרוסופט משפרת עמדות. מנתוני IDC, שעוקבים אחרי שוק הווירטואליזציה, עולה כי ענקית התוכנה נהנתה ברבעון הראשון של 2010 מנתח שוק של 24% במספר השרתים החדשים שמיישמים וירטואליזציה. זהו גידול משמעותי לעומת 6% בלבד למיקרוסופט לפני שנתיים. VMware מחזיקה לפי הדו"חות ביותר מ-45% מהשרתים החדשים בישראל. חברת VMware בישראל סירבה להגיב לידיעה.