העיקולים בארה"ב ירדו 21% - השיעור החד מזה 5 שנים

עוד סימן להתאוששות הכלכלית בארה"ב? כנראה שלא ■ החגים ועיכובים נוספים גרמו לשיעור העיקולים לרדת ■ אחד מכל 492 בתים קיבל התראת עיקול בנובמבר -262 אלף נכסים

ירידה חדה של 21% בכמות העיקולים שהתבצעו בארה"ב בחודש נובמבר לעומת אוקטובר, הצניחה החודשית הגדולה ביותר מזה 5 שנים. בהשוואה לאשתקד, נרשמה ירידה של 14.4%, גם ירידה זו היא הגדולה ביותר מאז 2005. אחת הסיבות לירידה המשמעותית היא החגים שנחגגו במהלך החודש בגללן המעקלים לא עבדו.

על פי האתר RealtyTrac שפרסם את הנתונים, הירידה היא לאו דווקא בזכות התאוששות הכלכלה. "חלק מהירידה יכולה להיות מיוחסת לירידה השנתית הבוע של 7% עד 10% שחלה בכל שנה בנובמבר", אמר ג'יימס סקקיאו, מנכ"ל RealtyTrac.

סיבה נוספת לירידה במספר העיקולים היא הקפאת העיקולים מוקדם יותר השנה, אם כי רוב הבנקים כבר חזרו לפעילות שגרתית. "ההפסקה ב'חתימת הרובוט' גרמה למלווים ולמעקלים להשהות עיקולים רבים", אמר סקקיאו.

בדוח אחר שפרסמה מודי'ס נכתב כי הפסקת העיקולים ב-2010 יעקבו את העיקולים ב-2011 בעד 3 חודשים.

"אנו צופים שפעילות העיקולים בדצמבר תהיה גם כן יחסית נמוכה אבל לא כמו בחודש הקודם. פעילות העיקולים תתפוס תאוצה ברבעון הראשון של 2011", אמר ריק שרגה, בכיר ב-RealtyTrac.

מנתוני RealtyTrac עולה כי אחד מכל 492 בתים בארה"ב קיבל התראת עיקול בנובמבר, 262.4 אלף נכסים סה"כ. רכישה חוזרת של הבתים, השלב האחרון בתהליך העיקול, נפל בנובמבר ב-28% מחודש קודם וב-12% לעומת השנה הקודמת. סך הכל 67.4 אלף בתים נרכשו פעם נוספת על ידי הבנקים בנובמבר כשבספטמבר, לראשונה, היו יותר מ-100 אלף בתים שנרכשו מחדש.

במדינת נבדה שיעור העיקולים הוא הגבוה ביותר, כשאחד מתוך 99 משקי בית קיבלו צו עיקול בנובמבר. במקום השני מדינת יוטה שם אחד מכל 221 קיבל צו עיקול, לאחר מכן, קליפורניה, אריזונה ופלורידה. בורמונט היה את שיעור העיקול הנמוך ביותר, בית אחד מכל 31.3 אלף בתים.