תגובות

ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין

"לצערי, אף דירה לזוג צעיר לא תיווצר כתוצאה ממיסוי מיותר. אם תוכנית האוצר ומשרד השיכון תלך לכיוון זה, היא תכניס את הענף לקיפאון עמוק ומיותר. בד בבד, היא לא תוריד את המחירים, אלא להפך. יש לקדם מיידית קרקע לשיווק באזורי הביקוש ולפתור אגב כך את הבעיה הקריטית של מחסור בדיור".

עמי פרץ, מנכ"ל חברת בוני התיכון

"ביטול מס השבח לשנתיים אכן יתמרץ את מי שבאמת חשב למכור דירה שנייה. השוק לא יוצף בדירות יד שנייה, מאחר ומרבית הרוכשים רואים בהן תשואה לטווח רחוק, כך שכיום הדירות מושכרות. המחירים יוותרו גבוהים, כיוון שמחזיקי הדירות לא ירוצו למכור ולהוריד את המחיר בגלל ביטול המס. העלאת מס הרכישה למשקיעים באה מאוחר מדי. המשקיעים כבר לא נמצאים בעמדת קנייה".

אהוד המאירי, שמאי מקרקעין

"בעלי דירות יוציאו אותן לשוק בהדרגה בשנתיים הקרובות, מה שללא ספק יגדיל את ההיצע ויביא התמתנות בעליית המחירים. במקומות מסוימים אף תיתכן הורדת מחירים. מדובר בפעולה כפולה שמשפיעה על הורדת הביקוש לדירות על-ידי משקיעים, לצד הגדלת היצע הדירות העומדות למכירה בשוק החופשי, וזאת ללא צורך לחכות עד שקבלן יצא לבנייה בשטח. זה צעד מבורך וישים".

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון

"הטלת מסים נוספת על ענף הבנייה מוטעית. יש להגדיל את היצע הדירות ולהפחית את המס על הענף. המשקיעים אותם סימן האוצר כאויבי הענף רוכשים דירות שמושכרות בשוק החופשי למי שידו אינה משגת לרכוש דירה".

עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סכסון

"שוב מדובר בפעולה נקודתית, כשיש לבצע מהלכים גדולים של שחרור קרקעות לבנייה על-ידי מינהל מקרקעי ישראל ולפשט הליכי תכנון. הפעולות עליהן הוכרז היום ולפני חודש צריכות להיות פעולות תומכות".