עוד "האח הגדול": הרשות השנייה אישרה יותר שעות ריאליטי

ועדת הטלוויזיה בראשות יעקב שחם קבעה כי כל אחד מהערוצים המסחריים יוכל לשדר 10 שעות של ריאליטי בשבוע, וכנגד זה יצטרך כל ערוץ לשדר 12 שעות שבועיות של תוכניות סוגה עילית

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, אישרה הערב (ה') ברוב דחוק את ההחלטה להתיר מעט את המגבלות על שידור תוכניות ריאליטי ובידור, כפי שנחשף ב"גלובס".

על-פי ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 5 חברי מועצה נגד 4 חברים, כל אחד מהערוצים המסחריים יוכל לשדר 10 שעות של ריאליטי בשבוע. כנגד זה יצטרך כל ערוץ לשדר 12 שעות של תוכניות סוגה עילית.

ב-2008, עם התפשטות טרנד הריאליטי, החליטה הרשות השנייה להגביל את האפשרות של זכייניות הטלוויזיה המסחרית לשדר את הז'אנר ל-6 שעות שבועיות. זאת למרות שזיכיונן מאפשר להן לשדר 30% בידור מלוח השידורים.

על-פי נתונים שפורסמו אתמול (ד') ב"גלובס", שידור של תכניות ריאליטי מקדם ברייטינג ובחשיפה תוכניות סוגה עילית.

עוד הוחלט כי התוכניות הכלכליות "תוכנית חיסכון" ו"לילה כלכלי" יוכרו כתוכניות תעודה. בעוד שהתוכנית של חדשות ערוץ 2 בהגשת קרן מרציאנו תוכר ללא כל סייגים עד לנקודת בדיקה נוספת, התוכנית של ערוץ 10 בהגשתו של שרון גל תעמוד לנקודת מבחן נוספת במארס, ואם יימצא כי היחא אינה עומדת בתנאים הנדרשים לה כתוכנית תעודה, ובכלל זה ריבוי כתבות חוץ - היא לא תוכר רטרואקטיבית כבר מראשית ינואר 2011.

ל"גלובס" נודע כי חברי המועצה אייל מלובן ומירב אלוש-לברון התנגדו להצעה להכיר ב"לילה כלכלי" כתוכנית תעודה.