בקרוב: 20 שעות ריאליטי בשבוע בערוצים 2 ו-10

לידי "גלובס" הגיעו הכללים החדשים עליהם אמורה להצביע השבוע מועצת הרשות השנייה ■ כל ערוץ יוכל לשדר 10 שעות שבועיות של בידור או ריאליטי - במקום 6 שעות שבועיות כיום

מועצת הרשות השנייה צפויה להעלות באופן משמעותי את שעות תוכניות הריאליטי בטלוויזיה המסחרית. לידי "גלובס" הגיעו הכללים החדשים עליהם אמורה להצביע השבוע המועצה, ולפיהם יוכל כל ערוץ לשדר 10 שעות שבועיות של בידור או ריאליטי - במקום 6 שעות שבועיות כיום.

זכיינית ערוץ 2 קשת, שמשדרת 4 ימים בשבוע, תוכל לשדר 5.5 שעות ריאליטי ובידור בשבוע; ואילו רשת, שמשדרת 3 ימים בשבוע, תוכל לשדר 4.5 שעות ריאליטי ובידור בשבוע; ערוץ 10 יוכל לשדר 10 שעות במהלך השבוע כולו.

בשנת 2008 החליטה ועדת הטלוויזיה, תחילה תחת דוד אלכסנדר ואחר-כך תחת אייל בוחבוט, להגדיל את שעות הריאליטי ל-3 שעות לזכיינית, תוך התחייבות לשדר שעתיים סוגה עילית, על כל שעת ריאליטי.

התקנות החדשות, שיובאו בפני ועדת הטלוויזיה הנוכחית בראשות יעקב שחם, קובעות כי על כל שעת ריאליטי יהיה צורך בשידור של 1.2 שעות סוגה גבוהה.

עם כניסתו לתפקיד אמר יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, כי בכוונתו להגדיל את מכסת הריאליטי, משום שאינו מוצא בכך נזק משמעותי. מחר (ב') אמורה המועצה לדון בתקנות החדשות ולאשרן.

מהרשות השנייה נמסר: "הנושאים נמצאים על סדר היום. טרם התקבלו החלטות בנושא".