הצלחה ישראלית: האו"ם אימץ ההצעה בנושא יהלומי הדמים

בועז הירש, יו"ר תהליך קימברלי: "זהו התהליך הבינלאומי הרחב ביותר שאותו הובילה ישראל"

בסיום תהליך ממושך של משא ומתן מורכב, שהובילה משלחת ישראל לאו"ם, אימצה היום (ה') העצרת הכללית של האו"ם פה אחד החלטה בנושא המאבק הגלובלי ביהלומי הדמים.

למעלה מ-60 מדינות חתמו על הצעת ההחלטה של ישראל ובהן ארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ברזיל, ארגנטינה, יפן, ניו זילנד, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שהינה היו"ר הבא של תהליך קימברלי.

אימוץ ההחלטה מבטא את המחויבות הבינלאומית למניעת שימוש בכספים המגיעים מסחר ביהלומי גלם למימון סכסוכים מזויינים ופגיעה בזכויות אדם.

ההחלטה הינה תוצאה של שת"פ בין משרד התמ"ת, שניהל בשנה האחרונה את תהליך קימברלי לבין משרד החוץ ומשלחת ישראל לאו"ם, אשר התרכז בשבועות האחרונים למינוף היורו"ת הישראלית בבניית ההסכמה הבינ"ל להעברת ההחלטה.

זוהי החלטה נוספת אותה מקדמת ישראל בשנים אחרונות במסגרת מאמציה להשתלב בסדר היום העולמי ולתרום מיכולותיה וממקצועיותה לפיתוח ולקידום תהליכים בינ"ל מרכזיים. קדמו לה החלטות ישראליות בנושא זכרון השואה וטכנולוגיות חקלאיות לפיתוח.

בועז הירש, יו"ר תהליך קימברלי וסמנכ"ל סחר חוץ בתמ"ת: "זהו התהליך הבינלאומי הרחב ביותר שאותו הובילה ישראל. זו הייתה עבורי זכות גדולה להוביל את תהליך קימברלי כיו"ר מטעם מדינת ישראל. המטרות שהצבנו בתחילת תפקידנו כיו"ר בתחילת השנה הושגו במלואם, אולם למרות שלא הושג קונסנזוס פעלנו למניעת ייצוא יהלומי גלם מזימבבואה כדי לשמור על אמינות התהליך. אני מקווה כי היו"ר הבא, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ימשיך את מאמצינו למציאת פתרון לטווח הארוך".